399 kr, ja för det priset kan man ju rentav testa trots att det luktar sunk. :) Kanske får lov att skaffa mig en sån. :)

Jag vill också ha en TS55'a men kom igen, bryt loss plankorna med kofoten och ersätt om det nu faktiskt skulle gå sönder nåt (vilket jag tvivlar på)

tallmilan skrev:
Jag vill också ha en TS55'a men kom igen, bryt loss plankorna med kofoten och ersätt om det nu faktiskt skulle gå sönder nåt (vilket jag tvivlar på)
håller med. köpläge för en bra kofot (Tove) istället

Jag har redan en riktigt bra kofot... :)

Vi får se hur jag gör.. tanken med tråden var egentligen att kolla lite om TS55an klarar detta, jag behöver mycket motivation för att lägga ut 7000 kr eller så som SMS-service tar för paketet. Fast jag tvivlar inte på att jag kommer att ha glädje av den ändå när jag bygger möbler, högtalare och annat.

Jag tog en promenad till Jula nyss, stod och klämde på de allra sista exemplaret av Ferms multimaskin till reapris. Sen tänkte jag att nej, jag vägrar köpa skit som jag blir förbannad över så jag lämnade den där. Ska jag ha en multimaskin så ska det fasen vara Fein's!

d00m skrev:
Jag tog en promenad till Jula nyss, stod och klämde på de allra sista exemplaret av Ferms multimaskin till reapris. Sen tänkte jag att nej, jag vägrar köpa skit som jag blir förbannad över så jag lämnade den där. Ska jag ha en multimaskin så ska det fasen vara Fein's!
Helt klart rätt beslut...

Helt enkelt Fein!

Jag blev extremt sugen på en Fein Multimaster efter att ha kollat på lite videos, man ser ju en massa uppgifter som man löst på knöliga vis helt i onödan! :)

Kan dock inte låta bli att snegla lite snett på deras tillbehörspriser, många på forumet verkar ju nöjda med den gröna Boschkopian (PMF180). Fast ljudnivån verkar smått extrem eller? Har någon gjort en vettig jämförelse mellan den och Bosch blå multi-cutter? Den senare går att köpa för strax under 2000 kr hos Axminister i England med systainer och en massa extra tillbehör (verkar ligga närmare 3000 i Sverige med samma grejer). Som många andra så känner jag inte behovet av batteri, men om den är bättre än den gröna så...

Jag har den blåa och en kompis har den gröna. Jag har redan lärt mig uppskatta batteridriften men det hade funkat utan. Angående ljudnivån så låter min betydligt mer än hans, men det är nog nåt fel på den för en jag provat i butik lät inte alls lika illa (jag måste lära mig att spara kvitton och inte kasta dem vid första plånboksstädning). När det gäller funktionen är den gröna och den blåa nog likvärdiga men jag räknar med att kunna nyttja min under en längre tid (om nu Litiumjonbatterierna är så bra som de påstår). Den gröna låg på drygt 800 spänn på Bauhaus härom dagen.

Edit: Jag glömde ju huvudsaken. Att göra de snitten du ska är inga större problem med en sån här multimaskin. Visst, helt spikraka snitt presterar man kanske inte men fullt tillräckligt för en trätrall. Inte f-n ska den betraktas från knästående. Det jag skulle funderat på i ditt fall är hur pass avvikande de nya brädorna blir med hänseende på färg och så.

Redigerat:
Färgen är inte så noga, det är bara en "extraaltan" som vi inte använder speciellt ofta. Dessutom är trallen svart, antar att det är pigmenterad olja som föregående ägare använt (jag har bara underhållt den med vanlig olja under de fem år vi haft huset). Så jag färgar bara den nya trallen och försöker få till samma färg, eller oljar om hela med svart pigment. Eller betsar eller nåt. :) Altanen byggdes dock precis innan vi köpte huset så lite trist var det att kapa den.

Jag har faktiskt beställt en sån blå Bosch nu från Seltmann.de, jag kunde inte stå emot. Det blev det stora paketet i systainer med 2 batterier och 36 tillbehör för ca 1600 kr + 150 kr frakt. Känns som ett fynd... :)

Redigerat:
...bara sänksågen kvar, synd att den inte kostar 1600 kr... :(

d00m skrev:
...bara sänksågen kvar, synd att den inte kostar 1600 kr... :(
Kolla med AB Karl Hedin nere på Södra Backa :)
(såg på Minhembio var du bor)

Förmodligen lär dom väl inte komma ner i 1600 på en TS55 men kanske kan matcha Småmaskinsservice.

:) Ska göra det! Annars är jag bra sugen på stora kitet på Småmaskinsservice.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.