Hej!

Jag tänkte beställa lite verktyg från UK. En TS55 och en Fein multi. Är det något jag bör tänka på förutom att jag måste byta stick-kontakt? Specen i övrigt borde väl vara samma? Pundet är lågt och priserna bra.

Jag har tidigare handlat av http://www.ps-tools.com men då bara batterimaskiner och det funkar ju fint.

Bara du väljer 240v versionerna, då inga problem. www.axminster.co.uk är också ganska populära och seriösa.

Det finns fler trådar om detta om du användar sökfunktionen.

Festool sågen är väl inte speciellt billig. 4740 plus frakt är väl inte lönt...... Det skiljer sig bara typ 650, det får man ju ändå lätt i rabatt. Det blir dessutom mer jobb om den skulle gå sönder.

Jag vet att de skriver fri frakt, men jag tror inte det gäller Sverige.

Redigerat:
screamin-daemon skrev:
Festool sågen är väl inte speciellt billig. 4740 plus frakt är väl inte lönt...... Det skiljer sig bara typ 650, det får man ju ändå lätt i rabatt. Det blir dessutom mer jobb om den skulle gå sönder.

Jag vet att de skriver fri frakt, men jag tror inte det gäller Sverige.
Jag kollade på paketet med skena vilket går för 4640 SEK hos PS. Småmaskinsservice i gbg säljer samma paket för 5000kr plus moms som specialerbjudande. Det ger 1600kr i skillnad vilket gör det hela intressant.

Vart ser du den pris? Har du en länk?

Men på smsservice får du ju det här med:
Styrskena FS1400/2 artnr: 491498
HW-fintandad sågklinga Z48 artnr:491952
2x Förbindningstycke artnr: 482107
Skenbag artnr: 466357

Dvs. du får 2 skenor, extra klinga, förbindningsstycke, väska för 5000 plus moms.

Ja titta! Jag läste nog annonsen lite snabbt. 5400 kr ink moms blir det för det vanliga paketet. Då blir det ju inte lika attraktivt att importera längre. Undra om det finns någon prutmån hos SMS?

Jag har handlat med dem innan och visst gick det att pruta.

Goda nyheter!

Har du pratat med smsservice än?

Näe, har inte hunnit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.