Hej!

Jag har varit på jakt efter en festool rotex 150, eller bosch gex 150 turbo. Kom över en festool Lex 2 150 med en äldre festo dammsugare för en spotstyver. Hade först inga tankar på att det skulle vara en nackdel att den är tryckluftsdriven, har ju kompressor och så. Men nu börjar jag fundera, har jag gjort bort mig?
Någon som har erfarenhet i frågan? Funkar det? Eller bör jag sälja av och köpa rotex?

Mvh

• Tryckluftsdriven Festool excenterslip Lex 2 150 kopplad till en äldre Festo dammsugare, uppställd i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad ska du slipa då? Den är ju lite mer finlir än Rotex.

• Gilla
wiz
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Vad ska du slipa då? Den är ju lite mer finlir än Rotex.
Rotexläget är ju inte dumt att ha så har jag resonerat tidigare.. Tanken är att slipa möbler, än så länge är har det blivit mest verkstadsinredning utan större krav på finish. Har ett gäng slipmaskiner sedan tidigare, några gröna boschar och annat skrot. Är inte så insatt i exenterrörelser etc, så det var bara en magkänsla som sa att det kanske inte blir så bra som jag hoppas vilket fick mig att starta tråden.

Den är ju bra på det den är till för, att få finish. Den har ju inte samma avverkan som rotex dock.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.