2 252 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Festool RO125 polerplatta / slipplatta
Hej
Jag har en Festool RO 125 Slipmaskin med standard Fastfix slipplattan, idag var jag och frågade vad man behövde för att fixa bilen vårfin och blev då rekomenderad en polersvamp och en lammullshätta men visst borde jag väl ha köpt en FastFix polerplatta också ?
Handlaren vet mycket väl vad jag har för något tidigare.
Och jag har slipen 30 mil bort så jag kan inte testa.
Hjälp någon som vet ?
Jag har en Festool RO 125 Slipmaskin med standard Fastfix slipplattan, idag var jag och frågade vad man behövde för att fixa bilen vårfin och blev då rekomenderad en polersvamp och en lammullshätta men visst borde jag väl ha köpt en FastFix polerplatta också ?
Hjälp någon som vet ?
Redigerat:
Inte jag - än - men jag har snuddat vid tanken.legul skrev:
Kolla
http://www.festool.se/images/sweden/PDF/YoS/Applikation-504_Fordonslackvård.pdf
känns tämligen "idiotsäkert" annars ger en google på "automotive festool rotex" en del matnyttigt...
http://www.google.se/search?hl=en&num=100&q=automotive++festool+rotex&btnG=Search
Funderar mycket på 125 och 150. Jag snickrar, typiskt blir det en del större ytor, men inte för stora(typ skåpsdörrar 600*400). Det blir en del mindre ytor också (typ inne mellan hyllor). Min deltaslip är bra, men den slipar. Jag skulle vilja putsa utan att slipa för hårt.legul skrev:Hej
Hjälp någon som vet ?
Verkar som om vägen heter rotex?
--- Mats ---
Läst i handboken till RO 125, sidan 25 avsnitt 5.5.
För att undvika skador får PoliStick-polermedel (svampar, filtar och lammfäll) endast användas på den speciella POLERPLATTAN, som monteras istället för en slipplatta på maskinen, så det blir att inhandla en polerplatta.
För att undvika skador får PoliStick-polermedel (svampar, filtar och lammfäll) endast användas på den speciella POLERPLATTAN, som monteras istället för en slipplatta på maskinen, så det blir att inhandla en polerplatta.
Svar från Festool:
Formuleringen är lite hård!
Polerplattan bygger mindre vilket gör risken för vobbling minimeras.
Polerplattans diameter är145 mm. Vilket gör att det det är mindre risl att
skada arbetsstycket då lammull/polersvamp har diametern 150. Formuleringen
borde vara BÖR istället för ska.
Formuleringen är lite hård!
Polerplattan bygger mindre vilket gör risken för vobbling minimeras.
Polerplattans diameter är145 mm. Vilket gör att det det är mindre risl att
skada arbetsstycket då lammull/polersvamp har diametern 150. Formuleringen
borde vara BÖR istället för ska.
Klicka här för att svara