På Festools Franska sida låg det en pdf som innehöll nyheter med bla dominofräsen.
Pdf:en är borta
http://www.festool.fr/images/France...ures_nouveautes/Nouveautes_printemps_2009.pdf
Pdf:en är borta
http://www.festool.fr/images/France...ures_nouveautes/Nouveautes_printemps_2009.pdf
Vill bara säga att Bromma Järn är en riktigt bra affär. På den tiden vi bodde i krokarna handlade vi mycket där och det händer fortfarande att vi åker dit. Har inte handlat där sedan de flyttade in i sina nya lokaler. Men tidigare hade dom ALLT i verktygsväg och det mesta annat också från klyvyxor till stegar till trädgårdsredskap. Bra service och trevlig personal och inga problem med reklammationer, i alla fall inte för nåt år sedan.
Produkter som diskuteras: "klyvyxor"
Klyvyxa 2000 gram 800 mm Bahco
Stål för vedklyvning
539 kr inkl moms
Läs mer
Tydligen så har festool en tävling mellan återförsäljarna som pågår till sommaren eller något sånt.
Det borde innebära att det kan bli fler reor och liknande framöver, tycker jag iaf.
(Där täckte jag in med både ett borde, kan och tycker jag, så jag kan ta tillbaka det när jag vill.)
Det borde innebära att det kan bli fler reor och liknande framöver, tycker jag iaf.
(Där täckte jag in med både ett borde, kan och tycker jag, så jag kan ta tillbaka det när jag vill.)
mmRonnyh skrev:
"Festool rea!!!"
-Knepig rubrik! När jag var på Systembolaget för någon vecka sedan så hade de rea på någon utgående produkt. Jag tror det var ett julöl. Undrens tid är således inte förbi, men att det skulle bli rea på Festoolprodukter låter ändå lite väl osannolikt! Kanske är det så att sannolikheten för realisation på en produkt är omvänt proportionell mot beroendeframkallningsförmågan hos produkten i fråga?
-Knepig rubrik! När jag var på Systembolaget för någon vecka sedan så hade de rea på någon utgående produkt. Jag tror det var ett julöl. Undrens tid är således inte förbi, men att det skulle bli rea på Festoolprodukter låter ändå lite väl osannolikt! Kanske är det så att sannolikheten för realisation på en produkt är omvänt proportionell mot beroendeframkallningsförmågan hos produkten i fråga?
De flesta nationalekonomer skulle säkerligen hålla med om att din teori stämmer väl i praktiken, men inte nödvändigtvis i teorin. Fast det är ju praktik vi sysslar med här, så jag ger den tummen upp!mattiasp skrev:"Festool rea!!!"
Först tänkte jag "vafan hur vågar han svära här?", men idag var jag där och kände på några slipmaskiner som jag funderar på att skaffa.. Ja nog kändes de rejält plastiga, nu vet jag inte hur bra slipmaskinerna är jämfört med andra märken. Sänksågen, sticksågen, kapexen och handöverfräsen står för vad Festool ska vara. Domino vet jag inte då jag aldrig kört med men den kändes inte som jag förväntade mig.bigsnucke skrev:Kul att de blir billigare någonstans... Skulle igår slå till med ett nätköp på Lindarn, och de hade HÖJT priset en halv tusing sedan gårdagen... Kronans dåliga värde antar jag, men det skiter jag i. SÅ bra är de inte. (Min verkstad är ganska festoolig och sänksågen använder jag dagligen. Resten kan jag faktiskt byta ut mot annan färgkombination än grönsvart nästa gång. (Ja, förutom Dominon då...))
Det där blir ett knepigt gränsdragningsproblem. Om en handlare berättar på forumet att de har demokväll med rabatter, så kan det uppfattas som smygreklam. Då blir det varningar och annat elände. De flesta Festooldemokvällar brukar väl bara vara öppna för speciellt inbjudna, eller? Vem som helst kan väl inte bara traska in?
Jag tycker att slipmaskinerna är ett av de områden där festool är mest överlägsna jämfört med andra märken. Speciellt beronde på dammuppsamlingsförmågan - bra dammsugare, rätt inställd, o sen är det bara att ställa sig inomhus och slipa på utan damm. Sen är papperna i absolut bästa klass också. och låga vibrationer (fast det har andra märken också iofs.)Binesh skrev:Först tänkte jag "vafan hur vågar han svära här?", men idag var jag där och kände på några slipmaskiner som jag funderar på att skaffa.. Ja nog kändes de rejält plastiga, nu vet jag inte hur bra slipmaskinerna är jämfört med andra märken. Sänksågen, sticksågen, kapexen och handöverfräsen står för vad Festool ska vara. Domino vet jag inte då jag aldrig kört med men den kändes inte som jag förväntade mig.
Instämmer. Det är knepigt med denna typ av info med dagens "struktur".mattiasp skrev:
Precis! Så länge syftet med avdeIningen är tydligt borde det inte vara några problem. Det blir ju inte smygreklam i så fall. Eftersom förutsättningarna är kända kan den som vill avstå från att läsa där. Personligen hade jag i varje fall gärna sett ett sådant delforum - något nyttigt hade man nog kunnat snappa upp.WoberT skrev:
Eftersom just Festool diskuteras... på FOG:en finns det en Sales & Festool Dealer Area med denna typ av info. Givetvis borde Byggahus lämna utrymme för andra tillverkare med (religionsfrihet om man så vill
En annan bra sak på FOG:en är att handlare markeras på ett speciellt sätt (med Festool-grönt förstås).
På Byggahus finns det ju en sektion som heter "Fråga hustillverkaren". I jämställdhetens tecken borde det väl också finnas en motsvarande sektion för oss verktygsnördar? Frågan är bara om leverantörerna hade ställt upp?
Bara lite önsketänkande från min sida...