Hej hopp! Lyckades ikväll klämma av kabeln till min fantastiska Bosch GST 135. Ska ge mig på att byta kabeln imorgon men tänkte efterforska en tanke här först. Har en TS55 Rebq med den fantastika Plug-it kontakten o ville kolla om det finns något liknande system från annan tillverkare? Om inte, går det att köpa dessa festool kontakter lösa, öppna maskinen, sätta dit en kort bit kabel med festool-kontakt o sedan leka färgblind och behålla min 135a? ;)

Jag har sett någon på Youtube som använt annat system. Undra om det inte var Marius Hornberger som gjorde något liknande, dock var det inte Plug-it utan annat märke. Men säkert ett alternativ om man vill bygga ett nytt system billigare. Ska se om jag kan hitta videon.

Det finns "pigtails" så du kan köra Festool sladd med plug-it. Tänk dock på att de inte klarar lika mycket som en Schuko.

Tackar för den fina videon, nu ska jag söka efter liknande kontakter, förhoppningsvis finns det några som är lite nättare. Fick känslan av att dom var aningen klumpiga...

richardtenggren
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kolla här och här!
Tackar, lite överkurs för mig vad det verkar men jäkligt snygg lösning

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.