Yupp...men jag antar att den kommer i 125 så småningom.
Dock har de olika 150-maskinerna olika fästen - rotexen snabbfäste och ETSerna M8. Jag antar dock att ETS kommer med snabbfäste snart, så för min del avvaktar jag med köp av en sådan till dess, så att man inte behöver ha pads av olika typer...misstänker att multi-jetstream padsen kommer att vara dyra i vilket fall.
Dock har de olika 150-maskinerna olika fästen - rotexen snabbfäste och ETSerna M8. Jag antar dock att ETS kommer med snabbfäste snart, så för min del avvaktar jag med köp av en sådan till dess, så att man inte behöver ha pads av olika typer...misstänker att multi-jetstream padsen kommer att vara dyra i vilket fall.
Det är väl nya papper som gäller om man ska utnyttja multi-jetstream?Daniel_N skrev:Yupp...men jag antar att den kommer i 125 så småningom.
Jag som har papper i flera år
Yepp, det krävs nya papper. Dock tycker jag att det borde funka att stansa de gamla papperna på något vis. Jag frågade festool i mitt mail igår om det möjligtvis skulle kunna komma något sådant verktyg, men har ännu inte fått svar på det. Risken är väl stor att det inte kommer att komma något sådant...Men då ska jag snickra ihop ett självSpringare skrev:
Snabbfäste (som rotexen) för ets 150/3 ligger inte i pipelinen (den upplysningen ger jag dock inte mycket för, är inte alls säker på att den som svarade har koll)Daniel_N skrev:Yepp, det krävs nya papper. Dock tycker jag att det borde funka att stansa de gamla papperna på något vis. Jag frågade festool i mitt mail igår om det möjligtvis skulle kunna komma något sådant verktyg, men har ännu inte fått svar på det. Risken är väl stor att det inte kommer att komma något sådant...Men då ska jag snickra ihop ett självJag har också massor med papper.
Festool sverige har samma typ av erbjudande som festool tyskland fast betydligt sämre. Köper man 5 paketer slippapper (50 eller 100p) så får man en jetstream-pad på köpt (i tyskland var det 3 paket).
Det finns ingen "hålstans" eller liknande för att konvertera gamla papper - någon som kan luska ut hur en sådan borde se ut?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Om hålen är i någon dimension som det finns järnrör i så är det inte omöjligt att göra en hålstans. Ett nytt papper visar var rörbitarna ska sitta. De kan väl lämpligen fästas med svets. Det är lite pyssel, men borde fungera. Sen slår man med något på en brädlapp ovanpå den kraftiga bottenplåten och vips har man gjort pepparkakstricket. Fast jag medger att det låter rätt omständigt att göra stansen på det sättet, och rören ska slipas upp mellan varven också.
Jo, något i den tanken funderar jag kring också. Med typ ett rör i mitten där det befintliga mittenröret centreras...ska ta en titt på papperna och paden i verkligheten - kanske man man få något uppslag då.Mr Handyman skrev:Om hålen är i någon dimension som det finns järnrör i så är det inte omöjligt att göra en hålstans. Ett nytt papper visar var rörbitarna ska sitta. De kan väl lämpligen fästas med svets. Det är lite pyssel, men borde fungera. Sen slår man med något på en brädlapp ovanpå den kraftiga bottenplåten och vips har man gjort pepparkakstricket. Fast jag medger att det låter rätt omständigt att göra stansen på det sättet, och rören ska slipas upp mellan varven också.
Jag borrar alla gånger det behövs.
Kläm fast slip papper mellan två tex mdf bitar med förborrat hål mönster på ovansidan. Lägg slip pappren med kardborren neråt så att borren möter sandpapper ytan först.
Med denna metod kan man göra hål på väldigt många papper åt gången så många som borens längd tillåter.
Det gäller att klämma ihop bunten hårt jag brukar använda tre st tvingar så att det blir ett jämt tryck .
En annan fördel är sen att papprena sitter bra ihop sedan
Mvh Pär H
Kläm fast slip papper mellan två tex mdf bitar med förborrat hål mönster på ovansidan. Lägg slip pappren med kardborren neråt så att borren möter sandpapper ytan först.
Med denna metod kan man göra hål på väldigt många papper åt gången så många som borens längd tillåter.
Det gäller att klämma ihop bunten hårt jag brukar använda tre st tvingar så att det blir ett jämt tryck .
Mvh Pär H
Smart! Det ska jag testa när jag har fått tag på en ny platta och lite papper.pär h skrev:Jag borrar alla gånger det behövs.
Mvh Pär H
Klicka här för att svara