11 125 läst ·
42 svar
11k läst
42 svar
Festool fusk annons?
Det är väl bättre att Blocket får göra det avgörandet eftersom det är där säljaren publicerar sina annonser? Har säljaren rent mjöl i påsen så spelar det ingen roll, har han inte det är det Blockets skyldighet att se till att annonserna inte publiceras.screamin-daemon skrev:
Hej
Man kan ju verka intresserad och få han att lämna ut serienumret på maskinen / foto på typ skylten med serienummer & modell sedan kan man ju kolla upp det oss Festool eller be festol ta kontakt med ägaren av maskinen och fråga om den är till salu eller är stulen vetja
Man kan ju verka intresserad och få han att lämna ut serienumret på maskinen / foto på typ skylten med serienummer & modell sedan kan man ju kolla upp det oss Festool eller be festol ta kontakt med ägaren av maskinen och fråga om den är till salu eller är stulen vetja
Och han envisas med att skriva "KOSTER BARA...." i typ 2 år nu.phl skrev:
Har funderat på att handla av honom för att se om han levererar eller är en klassisk nätbedragare...
Någon som testat?
Jag drog mig till minnes att det fanns en äldre diskussion om hur man kan göra för att undvika att köpa stulna maskiner:
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/19394-begagnade-verktyg-maskiner-stulna.html
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/19394-begagnade-verktyg-maskiner-stulna.html
Chris är en kändis på Blocket så även niklas angående Festool. Nu behöver det inte vara stulet, dom kanske blåser en istället. Kolla inlägg #5 (behöver dock inte vara samma niklas men det är spännande läsning iaf).
Skulle vara intressant med en klistrad tråd om misstänkta annonser på Blocket så man kan få ett grepp på hur mycket det finns egentligen.
Skulle vara intressant med en klistrad tråd om misstänkta annonser på Blocket så man kan få ett grepp på hur mycket det finns egentligen.
Om alla som läser på forumet skulle ringa till de misstänkta säljarna och ställa en massa frågor om maskinernas ursprung osv, kanske det skulle bli ganska irriterande för de påstådda skurkarna. Hur många kan vi vara? 100 st om dagen, kanske? Kul tanke...
Nu har jag ringt till Chris..
Han svarade inte, bara en röst som sa att abonenten inte kunse nås.
2 timmar senare ringer Chris till mig hur fan det nu gick till. Jag lämnade ju inget meddelande.
Nu var det så dålig mottagning så jag sa att jag ringer upp dig när jag kommer hem. När jag skulle ringa honom så upptäcker jag att han ringde från ett annat nummer som är reggat.
Reggad på en kvinna i Handen(antagligen flickvän). Kollade upp adressen och där bor även en 35 åring man.
Hur som helst så undrar ni nog vad han sa:
Det var Rotexen jag var intresserad av och den fanns kvar. Hur gamal är den? Nån månad. Varför säljer du den?
Hade inte användning för den. Finns garanti kvar? Nej. Han sa att man kan köpa Rotex med eller utan nätsladd och med eller utan systainer.:eek: Verkar som den även är utan nätsladd. Då har du inget serienummer heller då, för då kan man inte få den lagad? Nej. Vill du ha garanti får du handla i butik. Då tackade jag för mig.
2 timmar senare ringer Chris till mig hur fan det nu gick till. Jag lämnade ju inget meddelande.
Nu var det så dålig mottagning så jag sa att jag ringer upp dig när jag kommer hem. När jag skulle ringa honom så upptäcker jag att han ringde från ett annat nummer som är reggat.
Det var Rotexen jag var intresserad av och den fanns kvar. Hur gamal är den? Nån månad. Varför säljer du den?
Hade inte användning för den. Finns garanti kvar? Nej. Han sa att man kan köpa Rotex med eller utan nätsladd och med eller utan systainer.:eek: Verkar som den även är utan nätsladd. Då har du inget serienummer heller då, för då kan man inte få den lagad? Nej. Vill du ha garanti får du handla i butik. Då tackade jag för mig.
Snorunge skrev:Nu har jag ringt till Chris..
Nu var det så dålig mottagning så jag sa att jag ringer upp dig när jag kommer hem. När jag skulle ringa honom så upptäcker jag att han ringde från ett annat nummer som är reggat.Reggad på en kvinna i Handen(antagligen flickvän). Kollade upp adressen och där bor även en 35 åring man.
Hur kollar man upp en adress och får reda på att där bor en 35 årig man?
Är du polis eller?