3 194 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Festool frässtålsset
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Jodå, det finns i Sverige, jag har sett det hos flera Festoolhandlare i Stockholm i alla fall. Fråga en handlare i din närhet. Tror jag sett den på festool.se förresten. Priset är ca 2000+moms.
Åtminstone lika bra som Cobolt eller CMT (jag föredrar CMT, men de är ungefär lika bra.)
Åtminstone lika bra som Cobolt eller CMT (jag föredrar CMT, men de är ungefär lika bra.)
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Enligt uppgift från handlare kommer det att förlängas, men det vet jag inte. Jag hann dessvärre inte köpa något...
http://www.festool.se/artikel/artikel_weiterleiten.cfm?id=239
En tråd till som får en att inse vad man saknar
Sandbergs Järn i Stockholm har några kvar efter att jag tog mitt.
Priset var 1900:- +moms innan jag prutade
En tråd till som får en att inse vad man saknar
Sandbergs Järn i Stockholm har några kvar efter att jag tog mitt.
Priset var 1900:- +moms innan jag prutade
Fick hem dessa idag från toolsplus. http://www.tools-plus.com/freud-92-100.html
total summa 3598 sek med tull o moms. vilket gör 138 kr st. Om man tittar på toolbox kostar en identisk sats förutom lådan från cmt 8560:- = 329:- st .Freuds fräsar är också tillverkade i italien. Skaften är iofs 1/4" men det finns ju spännhylsor som fixar detta till dom bättre fräsarna. Mellanskilnaden 4962:- räcker ju till en ny riktigt bra fräs om man nu vill.
/h
total summa 3598 sek med tull o moms. vilket gör 138 kr st. Om man tittar på toolbox kostar en identisk sats förutom lådan från cmt 8560:- = 329:- st .Freuds fräsar är också tillverkade i italien. Skaften är iofs 1/4" men det finns ju spännhylsor som fixar detta till dom bättre fräsarna. Mellanskilnaden 4962:- räcker ju till en ny riktigt bra fräs om man nu vill.
/h
Köp ett Jula/Bauhaus/Classe kit också... Behövs för fulfräsning eller där man riskerar att klegga ner eller trasa sönder ett bra stål. Eller bara om man vill testa runt lite med tanke på att du inte äger en fräs ännu
Klicka här för att svara