Någon som vet ett ungenfärligt pris på denna frässats i sverige? Lyckas inte hitta den på någon festoolsida, inte ens den amerikanska där man brukar hitta allt...

Är det någon som har erfarenheter av Festoolfräsar, är dom lika bra som tex Cobolt?
 
Jodå, det finns i Sverige, jag har sett det hos flera Festoolhandlare i Stockholm i alla fall. Fråga en handlare i din närhet. Tror jag sett den på festool.se förresten. Priset är ca 2000+moms.

Åtminstone lika bra som Cobolt eller CMT (jag föredrar CMT, men de är ungefär lika bra.)
 
Det var ett tillfälligt erbjudande, jag tog den sista hos min handlare för någon vecka sedan och fick betala 2494:- (ink moms).
 
Enligt uppgift från handlare kommer det att förlängas, men det vet jag inte. Jag hann dessvärre inte köpa något...
 
Har hittat den hos theofils i Göteborg för 2000 + moms. 250 kronor per stål, bara att slå till då....
 
Fick hem dessa idag från toolsplus. http://www.tools-plus.com/freud-92-100.html
total summa 3598 sek med tull o moms. vilket gör 138 kr st. Om man tittar på toolbox kostar en identisk sats förutom lådan från cmt 8560:- = 329:- st .Freuds fräsar är också tillverkade i italien. Skaften är iofs 1/4" men det finns ju spännhylsor som fixar detta till dom bättre fräsarna. Mellanskilnaden 4962:- räcker ju till en ny riktigt bra fräs om man nu vill.
/h
 
Springare skrev:
Priset var 1900:- +moms innan jag prutade ;)
Kom igen nu... vi vill veta vad du betalade :D
 
aje99 skrev:
Kom igen nu... vi vill veta vad du betalade :D
Har handlat en del där så jag fick betala 1700:-
 
Räknade ihop vad fräsarna skulle kosta om man köpte dom löst och kom fram till 3830:-
 
Ja det är ju onekligen billigt. Tyvärr blev det fyra dubbletter för mig när jag tittade lite noggrannare. Tror att jag även i fortsättningen kommer att köpa nya fräsar allt eftersom behovet uppstår.
 
Gammal tråd men..

Anses fortfarande Festool BOX-OF S8 vara prisvärd?
Äger inte ett frässtål i dagsläget och förhoppningsvis snart fräsägare. :)
€200 + frakt har jag hittat det för.
 
Köp ett Jula/Bauhaus/Classe kit också... Behövs för fulfräsning eller där man riskerar att klegga ner eller trasa sönder ett bra stål. Eller bara om man vill testa runt lite med tanke på att du inte äger en fräs ännu
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.