H Hybro skrev:
Och hur mycket luft kom det ut?

Släpp ut all luft via vatten dräneringen i botten på tanken.

Stäng o testa igen. Vad händer?
Jag vet inte hur jag ska uppskatta hur mycket luft som kom ut. Stänger jag börjar kompressorn jobba på att bygga upp ett nytt tryck igen.
 
Maxa regulatorn hjälper inte det är den nog trasig men tror du kan ta bort den och skruva anslutningen direkt i tryckvakten borde va samma gänga då vet du
 
Regulatorn maxad. Den snurrar lite längre men det blir inget konstant tryck över tid. Jag antar att jag får maxtrycket (8 bar) om jag skruvar bort regulatorn, mutterdragaren har max 6,3 som arbetstryck och jag vill helst inte ha sönder den så då får jag tänka till lite hur jag ska regulera det. Kan ju testa att bara blåsa luft och se hur det fungerar.
 
Funkar det utan regulator så är det väl bara att skaffa en ny sån
 
Det var inte samma koppling direkt på kompressorn. Jag kom på vad det var som egentligen hände. Var gång jag tryckte av ett verktyg kom den luften som stod i slangen ut genom verktyget, men aldrig mer. När jag släppte knappen fylldes slangen igen, och så gick det om så.

Jag skruvade av tryckregulatorn och upptäckte att den var full av ett vitt pulver, så jag antar att den blivit förkalkad över åren. Jag får helt enkelt bygga ihop en ny, strömställaren verkar fungera så det blir till att samla ihop nya delar för det som behöver ersättas. Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
Det fins ingen kalk i sådana här saker - däremot såg du spåren av korrosion vilket för många metaller och metallblandningar ofta ger ett vitt pulver som magnesium och zink-metaller och även aluminium eller blåfägat pulver om det också fins koppar i det som mässing.
 
  • Gilla
John Linus Jakobsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.