1 146 läst ·
20 svar
1k läst
20 svar
Felsökning Kompressor 50L
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Maxa regulatorn hjälper inte det är den nog trasig men tror du kan ta bort den och skruva anslutningen direkt i tryckvakten borde va samma gänga då vet du
Regulatorn maxad. Den snurrar lite längre men det blir inget konstant tryck över tid. Jag antar att jag får maxtrycket (8 bar) om jag skruvar bort regulatorn, mutterdragaren har max 6,3 som arbetstryck och jag vill helst inte ha sönder den så då får jag tänka till lite hur jag ska regulera det. Kan ju testa att bara blåsa luft och se hur det fungerar.
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Funkar det utan regulator så är det väl bara att skaffa en ny sån
Det var inte samma koppling direkt på kompressorn. Jag kom på vad det var som egentligen hände. Var gång jag tryckte av ett verktyg kom den luften som stod i slangen ut genom verktyget, men aldrig mer. När jag släppte knappen fylldes slangen igen, och så gick det om så.
Jag skruvade av tryckregulatorn och upptäckte att den var full av ett vitt pulver, så jag antar att den blivit förkalkad över åren. Jag får helt enkelt bygga ihop en ny, strömställaren verkar fungera så det blir till att samla ihop nya delar för det som behöver ersättas. Tack för hjälpen!
Jag skruvade av tryckregulatorn och upptäckte att den var full av ett vitt pulver, så jag antar att den blivit förkalkad över åren. Jag får helt enkelt bygga ihop en ny, strömställaren verkar fungera så det blir till att samla ihop nya delar för det som behöver ersättas. Tack för hjälpen!
Det fins ingen kalk i sådana här saker - däremot såg du spåren av korrosion vilket för många metaller och metallblandningar ofta ger ett vitt pulver som magnesium och zink-metaller och även aluminium eller blåfägat pulver om det också fins koppar i det som mässing.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden