Hej!

Vi hackade bort en bit kakel eftersom vi bytte bänkskiva och den nya var 4 cm mot den gamla på 3 cm.  Vi trodde vi tog bort en cm ungefär, men av någon konstig  ??? anledning blev det ett jätteglapp. Någon som har ett lysande förslag på hur vi löser detta? Luckorna är i bok med rostfria handtag, bänksskivan granit, Svart Impala med infälld diskho i granitgrått.Kaklet vitt, rostfria vitvaror med svarta detaljer. Vi har en tanke, om ni kan säga vad ni tycker om den, det är att sätta en rostfri list  ca 3.5 cm hög längs med bänkskivan. Och isåfall, om man gör det skulle man sätta den enbart på kortsidorna där glappet finns eller rama in hela, även långsidan? Bänken är ca 4.5 meter.  Snälla, hjälp mig med synpunkter och förslag :'(
 
Jag tycker att ni isf. ska sätta den rostfria listen runt hela bänkskivan.
Men har ni kollat vad det skulle kosta att köpa en motsvarande list av samma granitsort som ni har i skivan!?

Jag har tyvärr ingen aning om vad sådant kostar, men min tanke är den att, i det fall ni får tag på en tunn granitlist, så skulle det bli jättesnyggt med en sådan 'sockel' runt hela granitskivan, faktiskt tom. snyggare än med kaklet intakt ända ner mot skivan, tycker jag iaf. ;)

MVH//Christina.

*EDIT* Dvs. som på den här bilden :)
KrDu1345x345.jpg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.