Hej !
Vilken härlig sida där man lär sig mycket. Väldigt mycket bra information hittar dock inte angående mitt problem. Hoppas jag har lagt denna tråd i rätt del.

Vi bygger nu ett hus med gjuten platta på mark.
Det har nu uppkommit en hel del fel nu när den väl är gjuten, tänkte rada upp några av dom:

Tvättstugan
Golvbrunn till värmepumpen avglömd
Avlopp/golvbrunn till tvättmaskin avglömd

I det stora badrummet har vi två avlopp under tvättkomoden, dessa är inte i linje med varandra. WC är också övergjuten så det bara sticker upp en tråd.

Handfat samt WC avloppet i andra badrumet har dom gjutit över avloppen, sticker endast upp en liten tråd.

PURUS Safe brunnen är helt avglömd i köket. Diskmaskinen finns där som tur är(?) strax bredvid.

Mina frågor är egentligen, är detta ens möjligt att flytta på, ta fram och lägga till nu i efterhand?

Det är en Stor husleverantörer men med Egen grundentreprenör. Snickarna har nästa gjort allt utvändigt och vill börja regla innerväggar snart och jobbar otroligt snabbt!!

Nu i efterhand skulle man haft större koll, även om kunskapen inte fanns.

Nu är man orolig, iochmed att det självklart är en platta med ingjuten golvvärneslang över hela.

Hoppas ni kanske kan ge något råd åt oss!
Vi är väldigt oroliga för detta.

Mvh!

Redigerat:
Är du säker på att dom har missat eller är det att dom inte syns den tråden du ser är troligen en markering av ett lock som sitter över ditt avloppsrör som man kan knacka fram

Tack för ditt snabba svar! Absolut så kan det vara ska prova knacka, något mindre bekymmer i sådana fall :)

Bifogar en bild:
Ritning av husplan som visar tvättstuga, värmepump, avlopp och andra utrymmen i hemmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

TP = tvättmaskin
VP = värmepump
Dessa är jag säkra på att dom inte finns.
Finns dock ett avlopp mittemot vid tvättstället.

Återigen tack för ditt svar!

Redigerat:
Förstår din oro men jag har väldigt svårt att tro att det skulle missats så mycket som du tror antagligen är alla golvbrunnar du inte ser övergjutna händer att det missas att skrapa vid gjutningen om det är stressigt men dom ligger ca 10-15mm under så det går knacka fram dom ändå

Tack igen ! Golvbrunnen och avloppet är glömt, det har vi fått bekräftat från dom som byggde plattan.. Fick ett tips att man kan bila upp betongen till ett annat avlopp och sen ansluta till det. Funkar det ? Och till vilket isåfall :rolleyes:

Det är ju svårt med tanke på golvvärmen men visst går det badkaret är ju nära så det blir minst jobb att dra dit men se till att dom provtrycker innan dom gjuter igen verkar ju lite slarvigt att missa två golvbrunnar så kanske din ka kan hjälpa dig att hitta en oberoende besiktningsman att kolla på det arbetet

Tack, du jobbar med detta? Verkar kunna din sak. Jag tar och ringer KA och ber om en besiktning på arbetet! Tack igen nu känns det lite lugnare.

Ny återstår ju bara Purusafe brunnen i köket om det andra går vägen.

Jag jobbar i byggbranschen inte med vvs men om man inte kan läsa en ritning så skulle jag nog vilja att nån annan kollade på deras jobb hoppas det löser sej

• Gilla
Dmpn99
  • Laddar…
Tack ! Jo så är det faktiskt, jag ska ordna det.
Om någon har några mer tankar kring detta får dom gärna dela med sig. Är glad för så mycket åsikter, fler desto bättre!
Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.