Hej!

Jag får felmeddelande på min induktionshäll "E8" och sen massa "E" över hela spisen. Vad betyder det? Är det någon som kan hjälpa mig? Har läst mig till att det handlar om "krets/kraftkortet" ska bytas eller att spisen är felkopplad?
Är det något jag kan fixa själv? STORT behov av hjälp! Bifogar en bild. (Ber om ursäkt för icke-ren spis :)

Uppskattar all möjlig hjälp!

Jennie Induktionshäll visar felkoder "E8" och flera "E", smutsiga ytor och reflektioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
Jennie Johansson Jennie Johansson skrev:
Hej!

Jag får felmeddelande på min induktionshäll "E8" och sen massa "E" över hela spisen. Vad betyder det? Är det någon som kan hjälpa mig? Har läst mig till att det handlar om "krets/kraftkortet" ska bytas eller att spisen är felkopplad?
Är det något jag kan fixa själv? STORT behov av hjälp! Bifogar en bild. (Ber om ursäkt för icke-ren spis :)

Uppskattar all möjlig hjälp!

Jennie [bild]
märke?

Maskintok skrev:
märke?
Det är just det, vet inte... köpte nyligen lägenheten. Kan kolla!

• Gilla
1
  • Laddar…
B
Kollat säkringarna?

Har stängt av säkringen, hela gruppen, när det hände men ingen förbättring. Det händer när jag har flera plattor igång tillsammans med ugnen,

Det är just det, vet inte... köpte nyligen lägenheten. Kan kolla!
Ikea

Kan det vara någon varning för överlast av el-anslutningen? Har man en vanlig lite äldre lägenhet med 1-fas brukar spisen vara säkrad med 20 A och det räcker till 4600 W max.

P
Ikea
Skärmdump av ett kundservice-meddelande från IKEA till en person med svar från andra användare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Ulf Peter och 1 till
  • Laddar…
Jag får helt enkelt testa att bryta strömmen som går till hällen och se om det fungerar. Men vad innebär kraftkortet? Vet du?

Maskintok skrev:
[bild]
Hände på våran Ikea också men gjorde som det står.
Skruvade ut säkringarna en halvtimme sen fungerade den.
Misstänker att den går för varm på grund av dålig luftcirkulation, sitter en fläkt under.

• Gilla
Jennie Johansson
  • Laddar…
P
U Ulf Peter skrev:
Hände på våran Ikea också men gjorde som det står.
Skruvade ut säkringarna en halvtimme sen fungerade den.
Misstänker att den går för varm på grund av dålig luftcirkulation, sitter en fläkt under.
Kan hända(y)
jag vet faktiskt inte..
Jag fann inte så mycket mer information när jag sökte heller... Men tänkte att detta kanske kunde hjälpa något iallafall :thinking:(y)

• Gilla
Jennie Johansson
  • Laddar…
Okej, stort tack! Testar det och ser om det funkar. Blottar min okunskap nu.. du menar alltså säkringen i proppskåpet? :)

• Gilla
Ulf Peter
  • Laddar…
P
Jag får helt enkelt testa att bryta strömmen som går till hällen och se om det fungerar. Men vad innebär kraftkortet? Vet du?
Nja det ska nog vara kretskortet... :thinking:;)

• Gilla
Jennie Johansson
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Kan hända(y)
jag vet faktiskt inte..
Jag fann inte så mycket mer information när jag sökte heller... Men tänkte att detta kanske kunde hjälpa något iallafall :thinking:(y)
Stort tack!!

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.