Jag har en lite mer seriös teori kring varför uttagen är märkta med fas och noll, de är helt enkelt samma som används oavsett om det är Frankrike, Polen, Tyskland eller Sverige och de två förstnämnda har polariserade uttag. Då slipper man helt enkelt göra fel eftersom alla är likadana...