Hej,

Vår nya spis visar vid inkoppling koden "E" "9" som blinkar alternerande på en av de små plattorna och den fungerar inte, övriga är okej. Har anmält detta till försäljaren som öppnat ett garanti ärende men ej hört något ännu.

Någon som vet vad detta betyder?
 
P
Nej
Men smeg har nog den särklass sämsta aftermarket servicen
 
electroluxaren skrev:
Nej
Men smeg har nog den särklass sämsta aftermarket servicen
Det låter ju inte så bra. Vad bygger du detta påstående på, egen erfarenhet?

Om vi ska vara helt ärliga så köpte vi spisen enbart för utseendet, kan tyckas fåfängt men så är det. Oavsett så förväntar man sig att det ska fungera.
 
P
Ja som allt annat jag skriver... Egen erfarenhet...
Men visst är den snygg
Smeg är ofta stylade produkter av andra märken typ Gram, vestel mm.
Och klart att den skall fungera lika bra som andra produkter.
E9 kan vara fasfel dvs den ena av två induktionsmodulerna får inte spänning och detta kan vara att du inte har spänning fram till spisen på alla faser, det kan ju också vara fel på en av modulerna.
 
Hittade detta på Smegs UK sida. Verkar vara fel på någon givare. Hoppas det är lätt fixat.

E9 "Faulty temperature probe"
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.