46 153 läst ·
62 svar
46k läst
62 svar
Felkod i30 Ikea (Electrolux) diskmaskin
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Den ser absolut hel ut. Tänkte dra igång den strax och se om jag kan se varifrån det blir blött.electroluxaren skrev:
Kan ja komma åt flottören från andra sidan?
Kan man ha otur/ tur att det bara händer en gång?
Finns ingen chans att jag kan knäppa av avloppsslangen. Klämman sitter ju stenhårt. Eller hur gör man om jag vill spola rent den?
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Så måste jag alltså lägga den ner och få bort botten? Ser ju omöjligt ut,haha. Men kan jag kontrollera flottören elelr om något skit fastnat där från någon av sidorna?electroluxaren skrev:
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Har faktiskt för ett par diskar sedan kört större plåtar i. Dock fungerade det efter d. Kanske kan komma senare. Ska snart prova köra. Håll tummarna,hahaL Ludde67 skrev:
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Så här ser det ut. Kommer inifrån maskinen?
Verkar heller inte tömma? Fullt med vatten i maskin. Eller hur fungerar det när man avbryter ett program?
Så inget läckage under.
Kan det komma in via denna "ventil" på sidan?
Verkar heller inte tömma? Fullt med vatten i maskin. Eller hur fungerar det när man avbryter ett program?
Så inget läckage under.
Kan det komma in via denna "ventil" på sidan?
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Hur löser man detta? Ska man kunna skruva isär ventilen inifrån?
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Den satt som berget. Fick loss den men inte utan att jag behöver köpa ny,haha.
Ser inte ut som plastbehållaren kan sitta på annat sätt eller vara skadad. Antar att gummipackningen är det som ska hindra vatten från att läcka. Den var rätt platt och "trött",om den nu kan se ut på annat sätt ny.
Men vad tror ni? Bara packningen?
Ser inte ut som plastbehållaren kan sitta på annat sätt eller vara skadad. Antar att gummipackningen är det som ska hindra vatten från att läcka. Den var rätt platt och "trött",om den nu kan se ut på annat sätt ny.
Men vad tror ni? Bara packningen?
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Problemet löst. En första tvätt pågår. Avvaktar med att ropa hej.
Dock slocknade displayen slocknade så vettefan om programmet kommer gå i all evighet eller om den kommer avslutas. Oavsett blir det svårt framöver då man inte har en display.
Haha,tröstlöst.
Dock slocknade displayen slocknade så vettefan om programmet kommer gå i all evighet eller om den kommer avslutas. Oavsett blir det svårt framöver då man inte har en display.
Haha,tröstlöst.