Hej!
Har en ventilationshuv enligt bilder. Det går in snö/vatten genom öppningarna i toppen, som till slut hamnar på mer eller mindre olämpliga ställen i huset.
Det går fyra spirorör i huven (från kök, toalett, bastu och badrum) samt två avloppsrör som jag misstänker är avluftningar till avloppstanken.
Frågan är då, vad ska man ha för huv egentligen? Vad är praxis att montera nuförtiden?
Tack på förhand
Har en ventilationshuv enligt bilder. Det går in snö/vatten genom öppningarna i toppen, som till slut hamnar på mer eller mindre olämpliga ställen i huset.
Det går fyra spirorör i huven (från kök, toalett, bastu och badrum) samt två avloppsrör som jag misstänker är avluftningar till avloppstanken.
Frågan är då, vad ska man ha för huv egentligen? Vad är praxis att montera nuförtiden?
Tack på förhand
Smart! Hade inte alls tänkt i de banorna.N Nvent skrev:
Nåt sånt här kanske, med en liten knäck i kanterna om man känner sig ambitiös.
Har googlat lite, det verkar vanligt att fälla in saker i pannorna nuförtiden.. Men det får nog bli sen när man byter tak, någon gång. Det är framtida Björns problem det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara

