Det finns två skolor
Den ena säger att trädet mår bäst av att läka själv och det finns inget som hjälper.
Den andra säger att det gör nytta att pensla på trätjära.
Min gissning är att du i tråden får många förslag på det första alternativet
Själv tyckte jag det kändes bra att smeta på trätjära eftersom inifrån kommande fukt kan tränga ut samtidigt som det skyddar mot fukt.
Den ena säger att trädet mår bäst av att läka själv och det finns inget som hjälper.
Den andra säger att det gör nytta att pensla på trätjära.
Min gissning är att du i tråden får många förslag på det första alternativet
Själv tyckte jag det kändes bra att smeta på trätjära eftersom inifrån kommande fukt kan tränga ut samtidigt som det skyddar mot fukt.
Redigerat:
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Enligt alla landskapsarkitekter och andra med gröna fingrar som jag har pratat med; gäller att man ej skall kleta på saker. Snittet ser inte så hemskt ut, dock svårt att bedöma framifrån. Kolla och jämför

Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
http://www.blomsterlandet.se/Tips-o...gard/Frukttrad/Apple/Beskarning-Av-Appeltrad/
Snittet ser ut som taget ur skolboken, se länk.
Snittet ser ut som taget ur skolboken, se länk.
Klicka här för att svara

