Finns det någon här som vet något om röjsåg som inte startar?
Det är en McCulloch B40 elite.
På senare år har den varit lite svårstartad. Bytte tändstift och luftfilter förra året och den funkade då (dock lite tjurig att komma igång). Nu skulle jag starta den igår och jag rycker och rycker och rycker. Den startat men stryps nästan, jag gasar och då dog den. Sen får jag inte igång den igen. Jag har kollat stiftet och det ger gnista och det finns bensin. Om jag pumpar och rycker så kommer det ut bensin genom avgasröret.
Jag har tagit bort förgasaren och rengjort den, blåst i hålen och det verkar ok.
Vad sjutton kan det vara för fel?
På senare år har den varit lite svårstartad. Bytte tändstift och luftfilter förra året och den funkade då (dock lite tjurig att komma igång). Nu skulle jag starta den igår och jag rycker och rycker och rycker. Den startat men stryps nästan, jag gasar och då dog den. Sen får jag inte igång den igen. Jag har kollat stiftet och det ger gnista och det finns bensin. Om jag pumpar och rycker så kommer det ut bensin genom avgasröret.
Jag har tagit bort förgasaren och rengjort den, blåst i hålen och det verkar ok.
Det brukar finnas ett separat chokespjäll. Om det inte öppnar så får den för fet blandning vilket gör att sågen dränker sig. Vet inte hur det fungerar på din men dom jag har haft har det varit manuell choke på. Den jag har nu är felmärkt så choken är av när den visar att den är på.
Jag har en billighetsmodell och inte en McCulloch.
Jag har flertalet gånger lyckats fixa en 2T motor med att byta tändstift fast det har gett gnista
Jag har flertalet gånger lyckats fixa en 2T motor med att byta tändstift fast det har gett gnista
Jag har inte rört något, sågen har funkat felfritt i 7 år så det är inte choken. Den funksr när jag vrider på vredet.N Niq skrev:Det brukar finnas ett separat chokespjäll. Om det inte öppnar så får den för fet blandning vilket gör att sågen dränker sig. Vet inte hur det fungerar på din men dom jag har haft har det varit manuell choke på. Den jag har nu är felmärkt så choken är av när den visar att den är på.
Jag bytte detta membran och nu går den som en klocka igen.Danfro skrev:
Finns det någon här som vet något om röjsåg som inte startar?
Klicka här för att svara