Hej,

Har fått veta att klämringen i duschavloppet inte sluter tätt mot tätskiktet och att golvet behöver brytas upp för att åtgärda detta.
Rörmokare kommer såklart kontaktas, men tänkte bara kolla om någon har erfarenhet av detta och om det finns någon chans att lösa utan att bryta upp golvet?

När man säger bryta upp golvet menar man då hela golvet för att hela tätskiktet måste vara intakt?
Även en bit upp på väggarna?

• Närbild på duschavlopp med synlig klämring och problem med tätning mot tätskiktet, omgiven av svarta kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschavlopp med otät klämring och synliga beläggningar som behöver åtgärdas för att säkerställa tätskiktet.
    Skapa konto
  • Närbild av duschavlopp med skadad klämring och exponerat tätskikt. Svart kakel på golvet runt avloppet.
    Skapa konto
Är det brunnsmanchetten / tätskiktsduken man ser ovan klämringen så är det totalrenovering av badrummet som gäller.

Alternativt, sätt in en duschkabin så funkar det ett tag till. Hade inte duschat direkt på den brunnen mer iallafall.

Förhoppningsvis är det bara membran eller folielimmet som du ser ovanför klämringen och att manschetten sitter där den ska. Och av vad jag kan se så sitter klämringen där den ska. Går säkert att få ner den nån mm till på sina ställen men nån Röris behöver du inte ut.

• Gilla
ulsa
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Förhoppningsvis är det bara membran eller folielimmet som du ser ovanför klämringen och att manschetten sitter där den ska. Och av vad jag kan se så sitter klämringen där den ska. Går säkert att få ner den nån mm till på sina ställen men nån Röris behöver du inte ut.
Polygon (vattenskadesanering) säger att klämringen är felmonterad och då känns det svårt att bortse från detta om något börjar läcka.

U ulsa skrev:
Polygon (vattenskadesanering) säger att klämringen är felmonterad och då känns det svårt att bortse från detta om något börjar läcka.
Kan inte se ngt problem
på bilderna mer än allt jäkla kladd.
Har du möjlighet att städa bort allt ovanför så du får en clean yta och ta nya bilder?

• Gilla
ulsa
  • Laddar…
Svårt att se ordentligt men det jag gissar att de slagit ner på är att det sticker ut tätskikt under klämringen. Om du fotar lite bättre i detta område kanske det går att se?
Närbild av en klämring där tätskiktet syns sticka ut i överkanten, markerat med en röd cirkel. Tecken på slitage och smuts är synliga.
Skapa konto

• Gilla
ulsa
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Svårt att se ordentligt men det jag gissar att de slagit ner på är att det sticker ut tätskikt under klämringen. Om du fotar lite bättre i detta område kanske det går att se?
[bild]
Spontant så är det bara jävligt skitigt, en rejält rengöring så ser vi bättre

• Gilla
Magnus E K och 2 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Kan inte se ngt problem
på bilderna mer än allt jäkla kladd.
Har du möjlighet att städa bort allt ovanför så du får en clean yta och ta nya bilder?
JAg har ingen aning om vad som är ok att städa bort :-(
Menar du det som är ovanför klämringen?

U ulsa skrev:
JAg har ingen aning om vad som är ok att städa bort :(
Menar du det som är ovanför klämringen?
Ta en diskborste och kör järnet, inte i hårdaste laget men gno på du. Det ska det hålla för. Eller en disksvamp med den vita skrubben

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.