Hej bästa forum!

Vårat hus håller på att färdigställas under "totalentrprenad". Har kommit i lite konflikt med huvudentreprenören huruvida deras entreprenör har gjort rätt vid läggning av underlagsduk. Det är Mataki MB380 som används.

Slänger med instruktion för montage och ett par bilder.

Hur fel anser ni genomförandet vara? Felen jag anser entreprenören gjort är följande: häftat synligt. Skurit rent i kant med trekantlist (skall vikas över och fästas uppe på vindskiva och utanför densamma). Raka skarvar.

Monteringsanvisning: http://www.nordicwaterproofing.com/upload/WP_se/Downloads%20(pdf%20format)/Monteringsanvisningar/Montanv_MB380_2008.PDF

• IMG_7689.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7692.jpg
    Skapa konto
  • IMG_7695.jpg
    Skapa konto
  • IMG_7696.jpg
    Skapa konto
Du har rätt, de har gjort helt fel. Hur allvarliga felen är kan jag inte uttala mig om, men jag skulle inte vilja att mitt eget tak såg ut så där. Det är ju för j-vligt att "hantverkare" inte ens verkar kunna läsa en instruktion nuförtiden.

Hej igen!

Var ute på byggplats för en stund sedan. Trägen vinner. Nä, skämt åsido. HE/UE har gjort ett bra jobb och felen är åtgärdade. Skarvarna med synliga klammer har blivit rejält överlagda med skarvbit som ligger limmad under ovanpåliggande remsa samt på remsa i nivå. Återstår att se hur kanterna åtgärdas. Där låg iaf duk på plats som kan fästas mellan vindskivorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.