4 077 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Felaktiga ritningar från kommunen
Jag hade ungefär samma problem när vi byggde, och då var det ett område som exploaterades runt 2010. I vårt fall var det avloppsservisen som låg på 5 meters djup och 1 meter åt sidan jämfört med den av kommunen tillhandahållna översiktskartans 2 meters djup. I vårt fall var det nog så att jag hade kunnat eventuellt få VA-bolaget att pröjsa, men de körde den klassiska monopol-metoden med fördröja, förhala, begära mer info så jag orkade till slut inte skicka mer skit till dem och struntade i det.
Tryckte ”gilla”, men menar såklart precis tvärtom.....M Millox skrev:Jag hade ungefär samma problem när vi byggde, och då var det ett område som exploaterades runt 2010. I vårt fall var det avloppsservisen som låg på 5 meters djup och 1 meter åt sidan jämfört med den av kommunen tillhandahållna
översiktskartans 2 meters djup. I vårt fall var det nog så att jag hade kunnat eventuellt få VA-bolaget att pröjsa, men de körde den klassiska monopol-metoden med fördröja, förhala, begära mer info så jag orkade till slut inte skicka mer skit till dem och struntade i det.
Klicka här för att svara