1 240 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Fel på spis?
Godkväll!
Strömmen verkar helknäpp skulle laga mat ikväll, men när jag körde spisen så la ugnen av ( slog ifrån) och plattorna gick på halvfart, så hela hela tiden fick man slå på strömmen i hallen , funkade i nån sek sen slog de ifrån igen. Stängde jag av ugnen så funkade plattorna för fullt..
Fel på spisen?
Strömmen verkar helknäpp skulle laga mat ikväll, men när jag körde spisen så la ugnen av ( slog ifrån) och plattorna gick på halvfart, så hela hela tiden fick man slå på strömmen i hallen , funkade i nån sek sen slog de ifrån igen. Stängde jag av ugnen så funkade plattorna för fullt..
Fel på spisen?
Förmodligen har en huvudsäkring gått eller en av säkringarna till spisen. Kolla noga. Porslinssäkringar kan vara luriga för det är inte alltid att markören/pluppen hoppar ur så det är tydligt vilken säkring som har gått.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Men du skriver att plattorna går på halvfart, är det alltså med utlöst s'kring i centralen?
I så fall måste du ha mer än en fas till spisen.
I så fall måste du ha mer än en fas till spisen.
Klicka här för att svara
