någon som vet eller tycker det verkar rimligt att vid nyköp av en elektrolux induktions spis
som har den stora plattan felande så den piper en stund och sedan slår hällen av så man måste dra ur kontakten för att den ska gå igång annars är hela hällen död. det felet åtgärdades vid andra besöket och en månad
men nu glömdes ugnen att kopplas in igen och det tar 14 dagar innan teckniker kommer !
är det rimligt att det ska ta 6 veckor och utan någon ekonomisk kompensation när man köpt en ny produkt
och bytt ut sin fullt fungerande sips med plattor ??

Nej det verkar inte rimligt.

P Peter_Ker skrev:
Nej det verkar inte rimligt.
samma här men elektrolux tycker att det är det ibland lagar dom och ibland byter dom mot en ny
men man känner sig ju inte mycket hjälpt av det

BirgitS
Jag har för mig att det i konsumentköplagen står att fel ska lagas inom skälig tid och att det finns domslut på att 3 veckor för att laga en inskickad dator är inom skälig tid.

Det går att få ersättning för direkta utgifter vid garantiärenden men att inte kunna använda en viss platta eller inte ugnen men hällen ger nog ingen rätt att få ersättning för att man måste äta take-away i två veckor.

W winkelhock skrev:
någon som vet eller tycker det verkar rimligt att vid nyköp av en elektrolux induktions spis
som har den stora plattan felande så den piper en stund och sedan slår hällen av så man måste dra ur kontakten för att den ska gå igång annars är hela hällen död. det felet åtgärdades vid andra besöket och en månad
men nu glömdes ugnen att kopplas in igen och det tar 14 dagar innan teckniker kommer !
är det rimligt att det ska ta 6 veckor och utan någon ekonomisk kompensation när man köpt en ny produkt
och bytt ut sin fullt fungerande sips med plattor ??
Jag vill varna alla för att köpa en Electrolux spis/ induktion för 13000kr, den låter fruktansvärt, har haft reparatörer här 4 gånger, dom har bytt fläktarna , men den låter som värsta tinnitus , Electrolux vill inte ta tillbaka spisen, köpte den före jul och klagade direkt! Kommer Aldrig, aldrig köpa en enda Electrolux pryl mera! Hade en Siemens spis förut och ångrar bytet!!!

BirgitS
A AIA1 skrev:
Jag vill varna alla för att köpa en Electrolux spis/ induktion för 13000kr, den låter fruktansvärt, har haft reparatörer här 4 gånger, dom har bytt fläktarna , men den låter som värsta tinnitus , Electrolux vill inte ta tillbaka spisen, köpte den före jul och klagade direkt! Kommer Aldrig, aldrig köpa en enda Electrolux pryl mera! Hade en Siemens spis förut och ångrar bytet!!!
Välkommen till forumet!

Just att du har haft reparatörer på besök och att de har försökt åtgärda problemet visar ju att det inte är ett normalt ljud. Om det var så med alla deras induktionsspisar så hade du inte fått hem någon reparatör utan kundtjänst hade bara sagt att det är så det är och därmed inte ett fel.

• Gilla
magnu och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.