Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Fel på makita sticksåg

1. Nickegoeswild
    Medlem · 4 inlägg

Nickegoeswild

Medlem
    Va tror ni om pendelgången på den här måste vara trasig va? Köptes ny på bahaus

Logga in för att se filmer.
  2. Rickard.
    Medlem · Riktiga Norrland · 3 916 inlägg

Rickard.Premiumikon: Cirkelsåg

Medlem
    Testsåga, det känns stor skillnad. Jag har för mig att den bara funkar när det är tryck bakåt på bladet men det är lika mycket gissning som något annat.

3. Nickegoeswild
    Medlem · 4 inlägg

Nickegoeswild

Medlem
    Ja ja ville inte riktigt då man kan lämna den på öppet köp kanske men kan säkert stämma de du säger därför osäker på om den är sönder

4. Rickard.

Medlem
    Vill du ha kvar den så testa, är den mot all förmodan trasig så får du ju en ny. Är den inte trasig så är det bara att använda och vara glad.

Vill du inte ha kvar den lämna bara tillbaka den på öppet köp då.

5. Nickegoeswild
    Medlem · 4 inlägg

Nickegoeswild

Medlem
    Ja öppet köp känns ju logiskt men tänker om pendelgången är så på makita dem andra jag haft har det pendlat kraftigt på så va nyfiken på det :D

6. Rickard.

Medlem
    Jag har inte tid att kolla nu men är rätt säker på att dom två jag använder (dock väldigt sporadiskt) beter sig som jag skrev först. Det är en bosch på jobbet som används för grov figurkapning i plywood med max pendel och min egna dewalt som nästan alltid går utan pendel, båda av "limpmodell" .

7. Nickegoeswild
    Medlem · 4 inlägg

Nickegoeswild

Medlem
    Ja precis men pratade med en från makita nu och de är som du sa man märker bara de i sågning så han sa hem och prova så får bli det sen. Har bara haft skit stick sågar innan och dem har pendlat en halv cm därför jag blev konfunderad

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.