1 596 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Fel leverans !
HEJ
Vi valde mellan två fabrikat av vitvaror, som vi köper genom hustillverkaren, betämde oss för märke X
idag kom tvättmaskinen men av det andra märket ???
skulle ni behållt denna ? standarden är den samma utom att den vi egentligen skulle ha hade 180 graders öppning, vilket den lev inte har !
ska tillägga att vi just kasserat en endast 4 år gammal tvätt av det här märket då programkortet var slut
det hade kostat 3300 kr att byta >
ska vi kräva att de byter ut maskinen ??
jag är lite löjlig
men vill gärna ha enhetligt, alla vitvaror av samma märke.
Vi valde mellan två fabrikat av vitvaror, som vi köper genom hustillverkaren, betämde oss för märke X
idag kom tvättmaskinen men av det andra märket ???
skulle ni behållt denna ? standarden är den samma utom att den vi egentligen skulle ha hade 180 graders öppning, vilket den lev inte har !
ska tillägga att vi just kasserat en endast 4 år gammal tvätt av det här märket då programkortet var slut
det hade kostat 3300 kr att byta >
ska vi kräva att de byter ut maskinen ??
jag är lite löjlig
Jag skulle iallafall be dom att byta, för när jag beställer en grej så förväntar jag mig att få det jag beställde.
Och jag håller med dig om att det är trevligt när det är samma märke, även om det kan tyckas löjligt. Men be du snällt så ordnar det sig säkert.
Anna
Och jag håller med dig om att det är trevligt när det är samma märke, även om det kan tyckas löjligt. Men be du snällt så ordnar det sig säkert.
Anna
Vårt hus kom idag och jag hann in en kort sväng innan byggnissarna skulle låsa och gå hem.
Tyvärr upptäckte jag två fel direkt
Bänkskivan är fel + kakelsättningen över diskbänken !!
Kaklet är iofs rätt färger men fel mix, vi skulle ha 70 % av det ljusare och 30 % av det mörkare, nu har vi fått tärtom
Antar att kaklet får vara som det är men jag funderar på att kräva ersättning ! Bänkskivan får de definitivt byta ! Vi skulle ha ek och har fått en supertrist grå sak.... jag har kollat vår köksbeställning och jag har inte skrivit fel nr i beställningen.
Annars såg det jättefint ut ! Så det blir säkert bra !
Nu till din fråga !
Om du inte känner dig nöjd, kräv att få byta !!!! Annars kommer du säkert reta dig på det framöver att ni inte bytte........
Mvh
Kicki
Tyvärr upptäckte jag två fel direkt
Bänkskivan är fel + kakelsättningen över diskbänken !!
Kaklet är iofs rätt färger men fel mix, vi skulle ha 70 % av det ljusare och 30 % av det mörkare, nu har vi fått tärtom
Antar att kaklet får vara som det är men jag funderar på att kräva ersättning ! Bänkskivan får de definitivt byta ! Vi skulle ha ek och har fått en supertrist grå sak.... jag har kollat vår köksbeställning och jag har inte skrivit fel nr i beställningen.
Annars såg det jättefint ut ! Så det blir säkert bra !
Nu till din fråga !
Om du inte känner dig nöjd, kräv att få byta !!!! Annars kommer du säkert reta dig på det framöver att ni inte bytte........
Mvh
Kicki
Tänk på att ni är konsumenter när ni köper hus! Dvs ni är väldigt skyddade av konsumentköpslagen det är både hängsel och livrem! Har ni inte fått det ni beställde så är det bara att säga gör om gör rätt och ge mig kompensation för tiden det tar... Många som inte vet detta att det är så men så tuff är lagen emot firmorna.
Dessutom drar de ut på leveranstiden så kan du helt sonika knata ut köpa från någon annan firma och så får de som inte kunde leverera i tid stå för mellanskillnaden.
Spelar ingen roll vad de skrivit i kontraktet och sådant med er konsumentköpslagen är tvingande den kan de inte avtala bort.
Dessutom drar de ut på leveranstiden så kan du helt sonika knata ut köpa från någon annan firma och så får de som inte kunde leverera i tid stå för mellanskillnaden.
Spelar ingen roll vad de skrivit i kontraktet och sådant med er konsumentköpslagen är tvingande den kan de inte avtala bort.
Jo men det är det ju inte konsumenten som skall stå för om företaget gör fel så får de faktiskt också stå för att det åtgärdas. Enl. Konsumenttjänstlagen paragraf 9 så skall tjänsten avses felaktig ÄVEN om avvikelsen beror på en olyckshändelse eller därmed jämförlig händelse
Dvs har de satt upp fel kakel eller vänt det fel eller något så är det faktiskt deras ansvar att vända det rätt UTAN kostnad
Dvs har de satt upp fel kakel eller vänt det fel eller något så är det faktiskt deras ansvar att vända det rätt UTAN kostnad
Tänk på vad det skulle kosta dom att göra om jobbet. Lägg dig sedan en bit över det.
Vi hade en liknande situation när det gällde att klinkergolv i duschen som hamnade 2cm utanför den vikbara duschväggen. Kakelkillen tyckte det blev snyggare än den ritning som han fått av mig. Det kostade dom 7500 kr.
Lycka till
Vi hade en liknande situation när det gällde att klinkergolv i duschen som hamnade 2cm utanför den vikbara duschväggen. Kakelkillen tyckte det blev snyggare än den ritning som han fått av mig. Det kostade dom 7500 kr.
Lycka till
Klicka här för att svara