Fiskade upp en nyss, för 179 kr med 10% rabatt räcker det med att den är halvbra.

Paul-Staffanstorp
Mmmm... Fick igår äntligen tag i min systainer från Tanos...

Svart med orange spänne i T-loc... Mycket passande till min Fein...
Originalväskan har ju varit sönder sedan länge nu så det var en fröjd att se den flytta in i sitt nya bo... :P

Hade jag vetat att du behövde en systainer så hade jag hört av mig.
För mig som är glad amatör så tar systainrar bara plats :)

Vad använder ni era maskiner till förutom att såga?
Är maskinen bra att slipa med till exempel?
Av gammal vana så åker excenterslipen eller slipmusen fram när det ska slipas :blushing:

Paul-Staffanstorp
Det är ju mest sågning men även ibland när man ska byta en kakel eler klinkerplatta så är den bra att slipa bort fixet med...

S
Stora skillnaden mellan märkesmaskiner och Kina-identiska kopior är motorer, växellådor och liknande.
Fein, Festool, Hilti m.fl har högkvalitetsmotorer som är påkostade och växellådor med metallkugg när Kinavarianten kör med större delen plastdelar.
Köpte en handöverfräs på Bauhaus för ett par år sedan när jag skulle "fulfräsa" en hel del. Växellådan gick sönder efter c:a 30 minuter.. då fick jag surt använda min Festool OF1010 istället, och hör och häpna, efter åtskilliga arbetsdagar fungerade den fortfarande som ny, inget glapp i chucken eller liknande.

Sålde även min gamla Festool skruvdragare TDK12 för någon månad sen. Den var c:a 6 år gammal, använd som yrkesmaskin. Jag har bytt kol i den för typ ett halvår sedan, men annars var den som ny när jag sålde den.. bara min verktygsfetuschism (eller hur det stavas) som var anledningen till byte av skruvdragare =)

Jag trodde handöverfräsar var direktdrivna på motorspindeln.

Sedär, lite lär man sig av forum :-)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.