Hej
Långs dags färd mot natt och vi är lite närmre en tillbyggnad av vårt 60-talshus..det visade sig att vi får bygga till hela ca 27m2 (+15 m2 på baksidan) och kommer därför satsa detta på en tillbyggad mot gatan som på bild med en ny hall och en matplats. Ca 0,86 m2 skulle hamna på prickmark vilket kan ställa till det (en kil i högra hörnet av tillbyggnaden).
Jag har spånat massor på typ av tak och kommit fram till detta - vad tycker ni?
Min fundering är dimensionering av nya taket kontra vårt gamla, tänker att nya tillbyggnaden ska stå som på egna ben men iom att taket går till nock på gamla måste vi ju vara säkra på att allt funkar. (OBS såklart ska vi ta in riktigt folk som får skissa men jag är så ivrig och vet att flera än jag gillar att spåna på sånt här)
De första bilderna är på huset idag - vi ska tilläggsisolera långsidorna (siporexplank idag), ny fasad med (troligen) tjärvitriol olika dimension plank, falsat svart plåttak, uterum på baksidan (bef tak idag), nya fönster (med spröjs i matplatsdel pga insyn, resten utan).
Jag ska mäta höjd från nock till mark, hittar inte ens det i våra gamla ritningar - inga tillbyggnadsmått är därför skalenliga obs. Tror kanske 5,7 graders lutning? Gamla taket har 27 graders lutning. Jag är supernyfiken på hur högt i tak vi kommer att få och ska mäta nockhöjden snarast så det går att räkna ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Några tankar och idéer? Verkar detta vettigt? Snyggt? Helt feltänkt?