Mikael_L
Var ska imkanalen från spisen gå?
Rakt genom sovrummet på övervåningen?

Jag tycker sovrummet på övre känns riktigt lyxigt, med både klk och balkong -det ska vi oxå ha. Även om jag tyckte din såg lite liten ut??

Jag har inga problem med trappans plats (dvs tycker inte du ska dra in den). Däremot tycker jag det ser riktigt bängligt ut att stå på tröskeln till v-rummet innan man får hänga av sig och ta av leriga(!) kängor. Som trebarnsmamma utan städintresse så får jag en klump i magen av visionen... Du kan ju stjäla en bit av toan för ytterkläder (och får därmed större bastu...).

Köket blev mycket bättre i version två. Personligen gillar jag inte att ha funktioner i härliga köksöar, speciellt inte spisar med bullriga frihängda fläktar som ändå missar massa os (oj, nu lär svar på tal komma....) -varför inte utnyttja ön till arbetsyta, samt med sjyssta barstolar få en plats för snabba frukostar o dyl då man inte orkar sätta sig vid "finbordet"?

Lisa-lei,

Jag håller med dig i det du säger och har arbetat om lite. lägger upp nya ritningar till kvällen.

köket är om arbetat med mer skåp och halv ö utan spis. Balkong dörren är flyttad till verandan för att få plats med mer skåp.

Angående hallen, jag har tänkt att ha en bänk vid intjacket i trappan. där man kan ta av sig skorna. under kommer det finnas förvarings för skor. entredörren ändrad från pardörr till enkeldörr, ger plats för sko och jackförvaring direkt till höger.

Lägger in ett nytt förslag på planlösning. kommentera gärna.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.