Byggahus.se

Feedback på nya sajten lämnas här

82k läst  1,9k svar

1. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 19
    Den befintliga bevakningslösningen (som fungerar dåligt) fungerar endast om man alltid läser och klickar på allt man får i sin mail eller notiser. Men så fort man råkar missa något enstaka meddelande då bestraffas man genom att inte få några fler. :(

Problemet för många av oss idag är att flödet av nya mail och notiser är en oändlig och aldrig sinande källa. Det räcker att vi har varit ifrån datorn eller mobilen en dag för att vi ska missa uppmärksamma en notis eller ett bevakningsmail. Många av oss kanske gör som jag och lite snabbt läsmarkerar allt i sin mail, bara för att komma ikapp. Men i vårt befintliga system så resulterar det i att vi missar alla nya uppdateringar framöver, vilket ju inte är bra. Texten "Vi kommer inte skicka några fler mail om just detta ämne förrän du har läst det nya inlägget inne i forumet." kommer att tas bort och logiken bygger vi nu om så att den passar fler människor.

• Laddar…
  2. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
  3. M
    Husägare · Nivå 6
    Så fungerar det om jag kollar på datorn, men inte på surfplattan som jag oftare använder. Även om jag växlar den till liggande format så blir menyn i ovankanten, trots 2560 x 1600 pixlar. I och för sig inget direkt problem då jag oftast läser med stående format. Sajten funkar på surfplattan klart bättre än genomsnittligt!

4. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Tack för svar!
    Jag ser nu att när jag, med min vanliga fönsterstorlek i Firefox, växlar mellan 110% och 120% visning, så hoppar menyn upp eller ner till vänster.
    Börjar nu förstå hur det funkar.
    Men tycker det är fånigt att jag inte kan välja själv var jag vill ha menyn!

5. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 19
    Surfplattor brukar skala som mobiltelefoner och ha en annan pixeldensitet än desktop. Ofta får man dividera pixlarna med 2 eller 3 beroende på vilken modell man har. Därför ser du inte vänstermenyn i din surfplatta.

6. M
    Husägare · Nivå 6
    Jag förstår. Dock blir det gott om plats i sidled och ont om plats i höjdled så det skulle vara en fördel om menyn hamnade på sidan. Ser ut så här
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Screenshot_2019-05-18-12-48-24.png

• Laddar…
  7. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 16
    Noterar att bl.a. notisfunktionen uppdaterats i natt. Blir nog bra även om jag inte gillade default-inställningarna.

Finns det något rimligt sätt att se vad ni gjort när ni uppdaterat, eller blir sådana loggar så tekniska att det slutar med att ni lägger ner tid på att skriva dem samtidigt som ingen läser?

8. anders07
    Medlem · Nivå 14
    Snyggare notiser nu, men det verkar som det kommer mail för varje nytt svar, även om man inte varit in i tråden...

9. N
    Medlem · Nivå 12
    Varför får jag nu notiser från alla trådar jag tidigare bara haft bevakning utan mail på. Sjukt irriterande!

10. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 16
    Det är lätt att ändra inställningarna under ens profil, så det går att stänga av mejl och notiser vid bevakade trådar. Men som sagt, default-inställningen känns rätt påträngande.

11. N
    Medlem · Nivå 12
    Nej, det verkar inte slå igenom för gamla inlägg. Har manuellt fått klicka igenom de 20-30 första trådarna jag har på bevakning.

• Laddar…
  12. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Har du tryckt på spara? :)

Edit: Inser att du har rätt kanske, blivit av med mailen, men får fortfarande notiser.

13. D
    Medlem Nivå 11
    Yes samma problem, gillade då det bara kom det första svaret. Hade nyss 8 mail i inkorgen och innan jag skrev detta färdigt har jag 5 st till... det kommer inte funka i längden.

14. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 16
    Såhär ställde jag in det, och det verkar funka för mig. Borde kanske ändrat första inställningen också med hur ofta jag vill ha meddelanden, men då jag stängt alla kommunikationskanalerna i val två spelar det nog ingen roll.

Och nu fick jag kvitto på att notis vid citat funkade, vilket känns värdefullt. (y)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    720A1B44-90AE-4EF3-951D-3D850879E9B6.png

• Laddar…
  15. Demmpa
    Husägare · Nivå 20

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: