27 662 läst ·
241 svar
28k läst
241 svar
Feedback på Byggahus Premium lämnas här
Jag håller mig onegativ till premium med betalning, så länge man INTE försämrar för gratisanvändare, vilket Marlén skriver inte planeras. (Fortsätt att inte planera det.
) Dock är ju den där reklamgränsen som ändrades från 7 dagar till 24 timmar och sen till 48 en försämring, eller hur...?
Helt okej kan jag tycka om man dessutom inför nya funktioner i premium först och sedan med viss fördröjning i gratisversion.
Ser inget problem med reklamen, så länge den håller sig på en vettig nivå. Vettig nivå är oökad mängd och att man inte ska behöva vänta på reklam som visas eller klicka sig förbi reklamen. Scrolla sig förbi är inget problem.
Det jag är negativ till är det här med att användare som gödslar med gillanden och bilder m.m blir uppgraderade till premium. Det KAN leda till okynnesgillanden och en massa onödiga bilder och inlägg, vilket definitivt inte är önskvärt. Den tanken tycker jag ni borde tänka om. Absolut någon form av belöning till medlemmar som bidrar till forumet, men inte på det sättet.
Så tänker jag...
Edit. Inser att jag formodligen - förhoppningsvis - tänkte fel vad gäller att gillanden kan ge premium. Tänkte att om man gillaR en massa inlägg kan man få premium, men antar att det är om man gillaS av andra som man får premium? Helt okej i så fall, dock är jag fortfarande negativ till att publicerande av bilder och inlägg ska ge premium.
Helt okej kan jag tycka om man dessutom inför nya funktioner i premium först och sedan med viss fördröjning i gratisversion.
Ser inget problem med reklamen, så länge den håller sig på en vettig nivå. Vettig nivå är oökad mängd och att man inte ska behöva vänta på reklam som visas eller klicka sig förbi reklamen. Scrolla sig förbi är inget problem.
Det jag är negativ till är det här med att användare som gödslar med gillanden och bilder m.m blir uppgraderade till premium. Det KAN leda till okynnesgillanden och en massa onödiga bilder och inlägg, vilket definitivt inte är önskvärt. Den tanken tycker jag ni borde tänka om. Absolut någon form av belöning till medlemmar som bidrar till forumet, men inte på det sättet.
Så tänker jag...
Edit. Inser att jag formodligen - förhoppningsvis - tänkte fel vad gäller att gillanden kan ge premium. Tänkte att om man gillaR en massa inlägg kan man få premium, men antar att det är om man gillaS av andra som man får premium? Helt okej i så fall, dock är jag fortfarande negativ till att publicerande av bilder och inlägg ska ge premium.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 701 inlägg
Jag tror det blir lite av en prövoperiod, man ser vad som funkar och inte.
Själv är jag nöjd med 48h gränsen för massiv reklam.
Och så tyckte jag det var lite roligt med titel och logga.
Själv är jag nöjd med 48h gränsen för massiv reklam.
Och så tyckte jag det var lite roligt med titel och logga.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 701 inlägg
Fast man får ju också kika på när inläggen gjordes, det är ju betydligt enklare att få gillningar på inlägg som kom efter man kunde börja gilla inlägg 
EDIT: Du får en reaktion, så kommer du lite närmare iaf
EDIT: Du får en reaktion, så kommer du lite närmare iaf
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Hatten av till Per och Marlen som helt verkar sakna den prestige som annars är alltför vanlig idag, och villigt och gärna lyssnar på sina kunder och testar fram något som alla ska bli nöjda med. Det är garanterat ett framgångsrecept. Idén med gratis premium till vissa högpresterande individer är briljant på flera sätt! <3
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Nu har vi fixat så att alla som har Premium kan välja att visa annonser.13th Marine skrev:
Vet inte hur många som vill ha det men jag, Marlen och några till har uttryckt det önskemålet.
Det som händer när man bockar i krysset är att annonserna visas som vanligt, dvs annonsfritt mellan inläggen i 48h från det att man postat, men annonser runt omkring.
13th Marine skrev:
Superbra. Det här är ju lite i linje med mitt förslag13th Marine skrev:
@Marlen Eskilsson & @Per Eskilsson Bra gjort
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Tjoho! 
Ja, nu börjar det röra sig igen så jag får nog kamma mig och börja ladda upp lite i min renoveringstråd.
Det känns bra att vi som varit här och hängt så länge, och förhoppningsvis bidragit till att att forumet har växt enormt, fick premium. Jag bugar och bockar
Ja, nu börjar det röra sig igen så jag får nog kamma mig och börja ladda upp lite i min renoveringstråd.
Det känns bra att vi som varit här och hängt så länge, och förhoppningsvis bidragit till att att forumet har växt enormt, fick premium. Jag bugar och bockar