HOBBY ARCHITECT
Vilka hus är era favoriter där ni bor?

HOBBY ARCHITECT
Höga, moderna byggnader i vitt och orange reser sig bakom ett äldre, rött tegeltak, omgivna av gröna träd under en molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stadsvy med höga, färgglada byggnader centralt i Jönköping, inkluderande ett tegelhus och omgivande arkitektur, fotograferat från ovan.
Skapa konto

Jag gillar Sciene Park. Höga torn som påminner mig om New York.

Flygbild över Jönköpings högskola med vita, gula och röda byggnader, samt en tegelbyggnad och sjöutsikt i bakgrunden.
Skapa konto
Vita, gula och röda byggnader vid Jönköpings högskola med ett konstverk vid huvudentrén.
Skapa konto
Byggnad vid Jönköpings högskola i tegel och glas med färgrikt konstverk vid huvudingången.
Skapa konto
Röd byggnad med glasfasad och Jönköping University-logga, rundad arkitektur och tegelvägg i bakgrunden under blå himmel.
Skapa konto

Jönköpings högskola är min absoluta favorit. Tre hus i olika färger, vitt, gult och rött. Och en byggnad som faktiskt är snygg i tegel även om jag brukar hata tegel. Fint konstverk på väggen vid huvudingången också.

Byggnad med glasfasad i vitt och orange, med mjuka hörn mot en blå himmel. Gräsmatta med runda konstverk i förgrunden.
Jönköpings kulturhus Spira ritat av Wingårdh har fina mjuka hörn, men det är nåt med färger som stör mig. Vitt och orange, men å andra sidan vet jag inte vilka färger som hade varit bättre. Orange och rosa kanske?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.