237 512 läst ·
167 svar
238k läst
167 svar
Fattigmansbetongfräs
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Bara posta upp STL:en dåF Fartdåre skrev:För den som är intresserad har jag äntligen fått tag i en dammsugare och börjat köra med min 3d-utskrift, och den fungerar klockrent! Inte ett dammkorn kommer ut, och den fungerar dessutom som en distans att köra med så att man inte äter för mycket, ytan blir väldigt plan och fin jämfört med att köra på frihand.
Behöver fräsa bort fix från 15 kvm balkong (den som gjorde jobbet har inte använt rätt fix så alla plattor längs med kanterna har släppt med åren).
Tänkte köpa ett sånt där kit från Amazon men den vinkelkap jag tänkte använda är en gammal CO Tech från Klas i sjön som varvar 11000 rpm, är det en dålig ide?
Det vore skönt att kunna ta lite i taget istället för att hyra en saneringsfräs och tvingas köra allt på samma dag..
Tänkte köpa ett sånt där kit från Amazon men den vinkelkap jag tänkte använda är en gammal CO Tech från Klas i sjön som varvar 11000 rpm, är det en dålig ide?
Det vore skönt att kunna ta lite i taget istället för att hyra en saneringsfräs och tvingas köra allt på samma dag..
Självbyggare
· Stockholm
· 10 280 inlägg
Borde funka toppen. Jag kör med en Milwaukee 125 vinkel med diamantkopp på.J jliljeha skrev:Behöver fräsa bort fix från 15 kvm balkong (den som gjorde jobbet har inte använt rätt fix så alla plattor längs med kanterna har släppt med åren).
Självbyggare
· Stockholm
· 10 280 inlägg
Jag kommer inte ihåg, men jag tror inte jag ställt ner varvtalet något. Det måste ju avverka lite också! 😉J jliljeha skrev:
Köp grejorna från kina sidorna.
Men det är väl tabu att både säga och göra. Sen klankas det omedelbart ned på kvaliten.
Nä då är det bättre att köpa samma skit tillverkat i kina men i svensk butik till hutlösa överpriser tycker alla patrioter😂
Betala senast 53,46 :- för 125 mm diamantslipskivor och dom håller precis lika bra (dåligt) som diamantslipskivor köpta i sverige för flera hundra styck.
Men det är väl tabu att både säga och göra. Sen klankas det omedelbart ned på kvaliten.
Nä då är det bättre att köpa samma skit tillverkat i kina men i svensk butik till hutlösa överpriser tycker alla patrioter😂
Betala senast 53,46 :- för 125 mm diamantslipskivor och dom håller precis lika bra (dåligt) som diamantslipskivor köpta i sverige för flera hundra styck.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 280 inlägg
Enda du får komma ihåg är att inte ta fruns dammsugare (så vida hon inte kör med en riktig grovis). Vanliga dammsugare dör rätt omgående om man kör betongdamm i dem. Inte bara dammet, även statisk elektricitet byggs upp i rören och dödar elektroniken.J jliljeha skrev:
Nä, jag har en gammal Nilfisk Buddy som överlevt det mesta genom åren, kanske även detta! Investerade just i ett nytt filter till den.
Flyttade till lägenhet och tanken var att sluta greja med så byggande, nu har jag ytrenoverat hela lägenheten på 140 kvm, bytt våningsplan på köket, bara badrummen är orörda. Nu är det balkongens tur!
Flyttade till lägenhet och tanken var att sluta greja med så byggande, nu har jag ytrenoverat hela lägenheten på 140 kvm, bytt våningsplan på köket, bara badrummen är orörda. Nu är det balkongens tur!
Fix kan gå att bila bort, både snabbare och mindre damm om det fungerar.J jliljeha skrev:Behöver fräsa bort fix från 15 kvm balkong (den som gjorde jobbet har inte använt rätt fix så alla plattor längs med kanterna har släppt med åren).
Jo jag har bilat bort en del med en bred och ganska vass mejsel, det funkar. Men jag vill ha en så slät yta som möjligt, kommer lägga antingen sån där noppig balkongmatta eller nån slags "klicktrall" på sen. Klinkers på inglasad balkong är en jäkligt dålig ide, svinkallt 95% av året.
om du ska ha noppmatt hade jag övervägt att lägga ett tunt lager flytspackel när du är klar för att få det helt slättJ jliljeha skrev: