lärjungen
H Hildor skrev:
Jaaaa, jag har glömt skriva här! Hoppas att det är för gott nu och att de inte startar upp nått nytt skit efter att ha drivit detta i botten med urusla arbeten.
Vet inte om jag skrev det här innan men när vi fick insatt de nya fönsterna så var ju verkligen ALLT skit rent igenom. Vissa fönster satt det trallskruv ist för karmskruv, det satt snett - om det ens fanns en skruv (för det fattades på vissa ställen)...suck och åter suck..
Trallskruv istället för karmskruv måste vara nån form av rekord i fuskbyggeri 😮 är inte de förborrade hålen i karmen för stora? Hur lyckades de montera med så smala skruvar? En bedrift i sig 😂 Du råkar inte ha en bild på det? Kanske svårt att se skruven på bild i och för sig.
 
Vissa karmar har hål borrade bara halvvägs genom med 13mm eller vad det är sen bara ett litet resten
 
  • Gilla
lärjungen
  • Laddar…
normalt är karmar borrade med 14/6 mm hål
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
lärjungen lärjungen skrev:
Trallskruv istället för karmskruv måste vara nån form av rekord i fuskbyggeri 😮 är inte de förborrade hålen i karmen för stora? Hur lyckades de montera med så smala skruvar? En bedrift i sig 😂 Du råkar inte ha en bild på det? Kanske svårt att se skruven på bild i och för sig.
Nej tyvärr ingen bild :( Bara på där det saknas karmskruv eller sitter snett.
Firman som satte in våra nya fönster undrade vad det var för några som satt in det första partiet till oss, med tanke på hur det såg ut :P
Jag skulle tro att de bara satt upp fönsterna så de hölls uppe, med mindre tanke på estetik, funktion och korrekthet. Det skulle inte gå att korrigera fönsterna om de satt fel, så som de satt upp dom.

De fönsterna vi hade först var Sunnerbo, standardfönster utan krusiduller, lätt att följa monteringsanvisningarna (om man nu skulle vilja göra det) men de valde att sätta in på sitt eget sätt :P

#Final touch bygg #Final touch mark #Final touch sweden ab #Final Touch #Final Touch recensioner
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
H Hildor skrev:
Nej tyvärr ingen bild :( Bara på där det saknas karmskruv eller sitter snett.
Firman som satte in våra nya fönster undrade vad det var för några som satt in det första partiet till oss, med tanke på hur det såg ut :p
Jag skulle tro att de bara satt upp fönsterna så de hölls uppe, med mindre tanke på estetik, funktion och korrekthet. Det skulle inte gå att korrigera fönsterna om de satt fel, så som de satt upp dom.

De fönsterna vi hade först var Sunnerbo, standardfönster utan krusiduller, lätt att följa monteringsanvisningarna (om man nu skulle vilja göra det) men de valde att sätta in på sitt eget sätt :p

#Final touch bygg #Final touch mark #Final touch sweden ab #Final Touch #Final Touch recensioner
Jag har följt ditt ärende sedan trådstarten. En tragedi för dig och nu även för "byggaren".
Vi får hoppas att företaget inte dyker med annat organisationsnummer och namn.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
B Bernt Ö97 skrev:
Jag har följt ditt ärende sedan trådstarten. En tragedi för dig och nu även för "byggaren".
Vi får hoppas att företaget inte dyker med annat organisationsnummer och namn.
Jag ska säga att det har varit ett enormt stöd och mycket hjälp vi fått via detta forumet, så vi är oerhört tacksamma för det ❤️

Final Touch Sweden AB består ju av flera andra bolag och de ser aktiva ut ännu, så de finns tyvärr kvar på marknaden.
 
  • Ledsen
  • Älska
  • Arg
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Västerås…. Var det inte en lång tråd för något år sedan där en medlem beskrev en långt och detaljerat inlägg om ett företag i Västeråstrakten som gjort ett dåligt jobb med just fönstermontering. Minns någon detta?
 
H HCX skrev:
Västerås…. Var det inte en lång tråd för något år sedan där en medlem beskrev en långt och detaljerat inlägg om ett företag i Västeråstrakten som gjort ett dåligt jobb med just fönstermontering. Minns någon detta?
Är det inte den här tråden då?
 
  • Gilla
lärjungen
  • Laddar…
nino nino skrev:
Är det inte den här tråden då?
Jodå det är denna tråden
 
  • Haha
  • Gilla
HCX och 1 till
  • Laddar…
H HCX skrev:
Västerås…. Var det inte en lång tråd för något år sedan där en medlem beskrev en långt och detaljerat inlägg om ett företag i Västeråstrakten som gjort ett dåligt jobb med just fönstermontering. Minns någon detta?
Det bör vara denna tråden :)
Handlar om företaget Final Touch Sweden AB (De har även företagen Final Touch Mark AB, Final Countdown AB,Final Touch Snickeri & Trapp AB).
Det sistnämnda har de ändrat namnet på ser jag, så jag antar att de kommer köra på med sitt "snickeri"arbete under det företaget...
Kan bara hoppas att alla deras bolag kånkar med tanke på hur det ser ut. Ibland kan det se snyggt ut på utsidan men grunden är bara skit, det har de bevisat genom en av deras andra kunder som kontaktade mig. De hade fått utfört en byggd trappa, en mur och stenläggning - ALLT var dåligt. Sen lyckades de köra på deras stuprör som de såklart "fixade", med följd att det läckte ner i grunden så de fick göra om allt arbete de gjort runt huset, stenläggning m.m. O då uppdagades det att de använt fel material bl.a. som bas till plattsättningen... suck och åter suck.

#FinalTouchSwedenAB, #FinalTouchMarkAB #FinalCountdownAB #FinalTouchSnickeri&TrappAB
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
För er som har Bonnier eller VLT i Västerås så finns det idag en artikel om Final Touch bygg. Inte om vårt arbete men vi omnämns i artikeln.
https://www.vlt.se/2025-05-05/asa-och-anders-drabbade-av-byggfusk-aker-pa-miljonsmall/
Klåparna har haft mage att svara journalisten och det är samma blånekelser som alla vi andra oxå hört. "Det är inte klart arbete, klart det blir anmärkning i besiktningen då" trots att även deras besiktningsprotokoll säger att vissa delar är klara men felaktigt gjorda..
Man åker tillbaka i tiden o blir rasande igen.

Dom verkar vara verksamma i sina andra bolag än, kan bl.a. hitta dom på Insta med bilder på pågående bygge.

#FinalTouchSwedenAB, #FinalTouchMarkAB #FinalCountdownAB #FinalTouchSnickeri&TrappAB #FinalTouchbygg
 
  • Wow
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
H Hildor skrev:
För er som har Bonnier eller VLT i Västerås så finns det idag en artikel om Final Touch bygg. Inte om vårt arbete men vi omnämns i artikeln.
[länk]
Klåparna har haft mage att svara journalisten och det är samma blånekelser som alla vi andra oxå hört. "Det är inte klart arbete, klart det blir anmärkning i besiktningen då" trots att även deras besiktningsprotokoll säger att vissa delar är klara men felaktigt gjorda..
Man åker tillbaka i tiden o blir rasande igen.

Dom verkar vara verksamma i sina andra bolag än, kan bl.a. hitta dom på Insta med bilder på pågående bygge.

#FinalTouchSwedenAB, #FinalTouchMarkAB #FinalCountdownAB #FinalTouchSnickeri&TrappAB #FinalTouchbygg
Det tar aldrig slut.
Bra konsumentinformation från dig.
En tanke! Är detta något för SVT uppdrag granskning? För att sprida budskapet till en än större krets.
Hur har det för övrigt gått?
Har ni nya och korrekt monterade fönster och altandörr?
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B Bernt Ö97 skrev:
Det tar aldrig slut.
Bra konsumentinformation från dig.
En tanke! Är detta något för SVT uppdrag granskning? För att sprida budskapet till en än större krets.
Hur har det för övrigt gått?
Har ni nya och korrekt monterade fönster och altandörr?
Ja vi fick hit en annan fönsterfirma i höstas som fixade allt på typ en vecka eller vad det var. Det var ju helt andra bullar och jäklar vad fint det blev, enorm skillnad mot Final Touch - på alla plan. Från start till slut och vi är supernöjda.
Vår del med Final Touch bygg är över och även om det kostade oss en peng samt var retfullt så måste man ändå säga att vi kom "billigt" undan (inte för man ens ska behöva betala för sånt skitjobb), vi har kunnat lägga detta bakom oss och börjat fokusera på andra saker som ska fixas med vårt hus.

Jag ska tipsa dom som hört av sig till mig, som råkat ut för FT oxå, att SVT kan vara en lina att gå på. Det kan absolut vara av intresse tänker jag. Miljonbelopp och de fortsätter med sin verksamhet i godan ro.
 
  • Gilla
andreascarlsson och 1 till
  • Laddar…
👍
Snart sommar och kanske trevliga semesteraktiviteter att se fram emot.
Skönt att ha allt detta bakom sig. Vi råkar alla ut för bakslag i livet som glöms bort när livet går vidare.
 
  • Älska
Hildor
  • Laddar…
H Hildor skrev:
För er som har Bonnier eller VLT i Västerås så finns det idag en artikel om Final Touch bygg. Inte om vårt arbete men vi omnämns i artikeln.
[länk]
Klåparna har haft mage att svara journalisten och det är samma blånekelser som alla vi andra oxå hört. "Det är inte klart arbete, klart det blir anmärkning i besiktningen då" trots att även deras besiktningsprotokoll säger att vissa delar är klara men felaktigt gjorda..
Man åker tillbaka i tiden o blir rasande igen.

Dom verkar vara verksamma i sina andra bolag än, kan bl.a. hitta dom på Insta med bilder på pågående bygge.

#FinalTouchSwedenAB, #FinalTouchMarkAB #FinalCountdownAB #FinalTouchSnickeri&TrappAB #FinalTouchbygg
Läste både den länkade artikeln OCH fuskbyggarens svar nu. Vilken jävla pajas med bara en massa ursäkter. Bara hoppas att presumtiva kunder googlar på fuskbyggarna Final Touch och deras VD. Det är ju inte omöjligt att dom faktiskt behärskar markarbeten och trapprenoveringar men dom är ju per definition skojare.

Om någon vill läsa så skicka ett pm!
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.