5 666 läst ·
36 svar
6k läst
36 svar
Fått fiber - Någon bra router på rea nu?
Nej, så var det för några år sedan, nu är det guidad installation så du behöver inte göra mer än vanligt.O olofh skrev:
Och det är rätt att Edgeroutern inte har något wifi, det är själva poängen med den. Där routern ska sitta är det sällan lämpligt att också ha en wifiantenn.....
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
@olofh Har en Cloudkey över, sen jag bytte till Cloudkey Gen2+, pga att jag skaffade kameror.
Spår av dubbelhäftande tejp på baksidan.
Skicka PM vid intresse.
Spår av dubbelhäftande tejp på baksidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skicka PM vid intresse.
Redigerat:
Den finns en mera avancerad modell för rack-montage, inte vad du behöver.O olofh skrev:
Den med inbyggd Wi-Fi säljer för 285euro på Amazon.de, så går nog att få tag på i Europa.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
var en kollega som hjälpte mig. Vill dock inte binda mig till hans hjälp allt för mkt men det gick snabbt att få igång. Sett att de gör kameror också. Lika bra att ta höjd för det så jag haft planer länge att ha en vid garaget. Kanske ska starta en ny tråd för att bena ut vad tusan jag behöver för unifi grejer[SKPG]Zamora skrev:
känns iaf som att jag ska gå all in på unifi för att få en stabil hellösning
Man vill ju ha bra grejer och lätt att dras med men försöker ju hålla mig till ngn budget... vad förlorar jag på att köra enbart edgerouter och en ap lite? Ingen cloudkey etc men försökt Google rätt mkt på det och verkar väl inte vara ett måste om man inte villa skapa gästnät och ha massa övervakning etc?
Edit: alternativ leta upp en supergammal router i flyttlådorna och koppla till unifi Ap + lite? Då behöver jag bara köpa en lite till, kan väl till och med stänga av wifi från routern eller?
Edit: alternativ leta upp en supergammal router i flyttlådorna och koppla till unifi Ap + lite? Då behöver jag bara köpa en lite till, kan väl till och med stänga av wifi från routern eller?
Du förlorar ingenting på att skippa en cloudkey. Det är samma sak att ha en cloudkey eller köra mjukvaran på din dator istället. Fördelen med ubiquiti-prylarna är ju att man sätter upp det en gång, sedan behöver man inte mecka något mer. Dvs, nyttan med att ha en cloudkey enbart för att göra mgmt mjukvaran är noll.O olofh skrev:Man vill ju ha bra grejer och lätt att dras med men försöker ju hålla mig till ngn budget... vad förlorar jag på att köra enbart edgerouter och en ap lite? Ingen cloudkey etc men försökt Google rätt mkt på det och verkar väl inte vara ett måste om man inte villa skapa gästnät och ha massa övervakning etc?
Har du inga speciella krav föreslår jag en USG istället för en Edgerouter, då kör du allt i samma gränssnitt.