16 318 läst ·
43 svar
16k läst
43 svar
Fått fel klinker, butiken tar på sig skulden
Jag hade personligen varit nöjd med deras erbjudna kompensation. Tyckte ärligt talat kaklet blev skitsnyggt, så! I annat fall hade jag tagit alternativ 2 utan att ens fundera vidare på saken, lika bra att få det fixat omgående om jag inte gillade kaklet. Tycker även det erbjudandet var väldigt generöst!
R RavenRib skrev:
Ja, men ni har ju ett bra erbjudande om nytt kakel uppsatt och klart.R RavenRib skrev:Summa av kardemumman är att T Kakel kan tänka sig ersätta oss med 12.500kr vilket ska motsvara kostanden för den vita plattan + 5000kr i goodwill.
Denna summan skattade vi åt. Vi har lagt cirka 150.000kr på ett badrum och så vill dem kompensera oss med 12.500kr.. Vi har fått ett resultat i badrummet som är långt från de vi såg framför oss.
Jag hade inte valt den vägen, känns inte bra att riva upp en nyinstallation. Så 17500 kr hade varit taget.
Vad gör man i ett badrum? #1, #2, rakar sig, borstar tänderna, duschar, badar, etc.
15 min. om dagen i snitt? Kan nog stå ut med att kaklet blev "lite" fel, det är ändå nytt och fräscht.
Förstår att T Kakel blev sura.
Alternativ 2 var extremt generöst. De erbjuder sig att göra om allt plust att stå för allt material?
Nog stor risk att alternativ 2 inte är på tapeten längre, och ni nu ska vara nöjda om ni får de 12 500.
"Någon här inne som har något förslag?"
Försök ångra er snabbast möjliga och se om ni fortfarande kan få alternativ 2.
Alternativ 2 var extremt generöst. De erbjuder sig att göra om allt plust att stå för allt material?
Nog stor risk att alternativ 2 inte är på tapeten längre, och ni nu ska vara nöjda om ni får de 12 500.
Tycker dom ser väldigt tråkiga ut, om det är som på bilderna, kanske är belysningen?
Ta alternativ 2 alla dagar i veckan. Det är väldigt generöst, och görs nog för att dom vill göra dig nöjd, det ser ut som dom gjort ett bra jobb med plattsättningen.
Normalt är att det inte är skäligt att riva allt, och skulle ni ta det till tingsrätten så skulle ni förlora tyvärr.
Din ersättningsanspråk är väldigt oskäligt. Tyvärr
Ta alternativ 2 alla dagar i veckan. Det är väldigt generöst, och görs nog för att dom vill göra dig nöjd, det ser ut som dom gjort ett bra jobb med plattsättningen.
Normalt är att det inte är skäligt att riva allt, och skulle ni ta det till tingsrätten så skulle ni förlora tyvärr.
Tack för svar.thomasse skrev:
Tycker dom ser väldigt tråkiga ut, om det är som på bilderna, kanske är belysningen?
Jag får prata ihop mig med min sambo. Men tack för svar.M Mortsken skrev:Förstår att T Kakel blev sura.
Lite så är det. Resultatet är inte så förfärligt som det såg ut innan vi fått in bra ljus och lite möbler där inne.K Kane skrev:Ja, men ni har ju ett bra erbjudande om nytt kakel uppsatt och klart.
Jag hade inte valt den vägen, känns inte bra att riva upp en nyinstallation. Så 17500 kr hade varit taget.
Vad gör man i ett badrum? #1, #2, rakar sig, borstar tänderna, duschar, badar, etc.
15 min. om dagen i snitt? Kan nog stå ut med att kaklet blev "lite" fel, det är ändå nytt och fräscht.
Problemet var att man såg inte det så tydligt eftersom vi inte hade inkopplat belysningen i badrummet. Elektrikerna kom inte från dagen efter och koppla in allt. Så vi kunde tidigast upptäcka det cirka 48h efter.T tank77 skrev: