Jag hade personligen varit nöjd med deras erbjudna kompensation. Tyckte ärligt talat kaklet blev skitsnyggt, så! I annat fall hade jag tagit alternativ 2 utan att ens fundera vidare på saken, lika bra att få det fixat omgående om jag inte gillade kaklet. Tycker även det erbjudandet var väldigt generöst!

• Gilla
nissenhj och 5 till
  • Laddar…
R RavenRib skrev:
2. Att T Kakel river ner allt och bygger upp allt på nytt. (Detta alternativ känns lockande, men vi har levt i ett bygg kaos i flera veckor och är inte jätte sugna på att riva ner allt igen, både jag och min fru jobbar hemma och har problem att koncentrera oss när hantverkare för väsen)
R RavenRib skrev:
Summa av kardemumman är att T Kakel kan tänka sig ersätta oss med 12.500kr vilket ska motsvara kostanden för den vita plattan + 5000kr i goodwill.
Denna summan skattade vi åt. Vi har lagt cirka 150.000kr på ett badrum och så vill dem kompensera oss med 12.500kr.. Vi har fått ett resultat i badrummet som är långt från de vi såg framför oss.
Ja, men ni har ju ett bra erbjudande om nytt kakel uppsatt och klart.
Jag hade inte valt den vägen, känns inte bra att riva upp en nyinstallation. Så 17500 kr hade varit taget.
Vad gör man i ett badrum? #1, #2, rakar sig, borstar tänderna, duschar, badar, etc.
15 min. om dagen i snitt? Kan nog stå ut med att kaklet blev "lite" fel, det är ändå nytt och fräscht.

• Gilla
Kirre2 och 4 till
  • Laddar…
Tveklöst alternativ 2.

Smidigaste alternativet för dig, bättre att få det ordnat nu, än att riskera att gå och störa sig på det.

• Gilla
RavenRib
  • Laddar…
ABM07 är väl bara för byggverksamhet och leveranser för näringsidkare? Typ byggare, bygghandlare och leverantörer?

Förstår att T Kakel blev sura.

Alternativ 2 var extremt generöst. De erbjuder sig att göra om allt plust att stå för allt material?

Nog stor risk att alternativ 2 inte är på tapeten längre, och ni nu ska vara nöjda om ni får de 12 500.

"Någon här inne som har något förslag?"
Försök ångra er snabbast möjliga och se om ni fortfarande kan få alternativ 2.

• Gilla
Sigge1960 och 10 till
  • Laddar…
V
Håller med vissa skribenter att begära ekonomisk ersättning på hela beloppet är rent ut sagt snorkigt.

Ta alt 2 eller 12500

Båda är extremt generösa

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
thomasse
Tycker dom ser väldigt tråkiga ut, om det är som på bilderna, kanske är belysningen?

Ta alternativ 2 alla dagar i veckan. Det är väldigt generöst, och görs nog för att dom vill göra dig nöjd, det ser ut som dom gjort ett bra jobb med plattsättningen.

Normalt är att det inte är skäligt att riva allt, och skulle ni ta det till tingsrätten så skulle ni förlora tyvärr.

Din ersättningsanspråk är väldigt oskäligt. Tyvärr

• Gilla
Sigge1960 och 1 till
  • Laddar…
T
Ingen återkoppling från TS, tydligen inte nöjd med svaren i tråden:rolleyes:

En fråga, var du hemma under tiden plattorna sattes upp?

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Går det att ångra sig och välja alt2?
T tank77 skrev:

Möjligt, vi har inte undersökt den möjligheten än.

T tank77 skrev:

Ursäkta sent svar, men är på skidsemester. Jag var inte hemma under tiden, utan jag kom hem på kvällen samma dag som plattorna sattes.

• Gilla
Sewen
  • Laddar…
thomasse thomasse skrev:
Tycker dom ser väldigt tråkiga ut, om det är som på bilderna, kanske är belysningen?

Ta alternativ 2 alla dagar i veckan. Det är väldigt generöst, och görs nog för att dom vill göra dig nöjd, det ser ut som dom gjort ett bra jobb med plattsättningen.

Normalt är att det inte är skäligt att riva allt, och skulle ni ta det till tingsrätten så skulle ni förlora tyvärr.

Din ersättningsanspråk är väldigt oskäligt. Tyvärr
Tack för svar.

M Mortsken skrev:
Förstår att T Kakel blev sura.

Alternativ 2 var extremt generöst. De erbjuder sig att göra om allt plust att stå för allt material?

Nog stor risk att alternativ 2 inte är på tapeten längre, och ni nu ska vara nöjda om ni får de 12 500.

"Någon här inne som har något förslag?"
Försök ångra er snabbast möjliga och se om ni fortfarande kan få alternativ 2.
Jag får prata ihop mig med min sambo. Men tack för svar.

T
R RavenRib skrev:
Ursäkta sent svar, men är på skidsemester. Jag var inte hemma under tiden, utan jag kom hem på kvällen samma dag som plattorna sattes.
Ok, redan då skulle du sagt till så hade hantverkaren haft en chans att rätta till felet då fixet inte har hunnit bränna.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Ja, men ni har ju ett bra erbjudande om nytt kakel uppsatt och klart.
Jag hade inte valt den vägen, känns inte bra att riva upp en nyinstallation. Så 17500 kr hade varit taget.
Vad gör man i ett badrum? #1, #2, rakar sig, borstar tänderna, duschar, badar, etc.
15 min. om dagen i snitt? Kan nog stå ut med att kaklet blev "lite" fel, det är ändå nytt och fräscht.
Lite så är det. Resultatet är inte så förfärligt som det såg ut innan vi fått in bra ljus och lite möbler där inne.

T tank77 skrev:
Ok, redan då skulle du sagt till så hade hantverkaren haft en chans att rätta till felet då fixet inte har hunnit bränna.
Problemet var att man såg inte det så tydligt eftersom vi inte hade inkopplat belysningen i badrummet. Elektrikerna kom inte från dagen efter och koppla in allt. Så vi kunde tidigast upptäcka det cirka 48h efter.

• Gilla
Sewen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.