Fönsterblecken på mitt hus sitter inte fastskruvade i fönstren. Dom sitter "fastkilade" i ett smalt spår nere på fönstret. På ett sätt bra för jag kan ta bort dom och inspektera då och då. Men blåser det kraftigt så skallrar det i dom. Skulle på nåt sätt kännas tryggare om dom var skruvade. Problemet är att spåret mellan bleck och fönster är så smalt, 10 mm. Dessutom sitter blecket en bit in under fönstret så det är hopplöst att nå in med skruv och mejsel/skruvdragare.
Ska blecken vara skruvade? Tips på hur man gör...?
Ska blecken vara skruvade? Tips på hur man gör...?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det med torx? Jag har letat. Blir lättare med torx, för då finns det långa smala bits för skruvdragaren.
Säkert. Men var köper man torxskruven...?
Beijer har, har inte sett några på Biltema.tullemannen skrev:
https://www.beijerbygg.se/store/pri...antsbits-nr1-89mm?artikel=821514#.WLBqSDx86Ec
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Det borde väl gå bra att sätta en skruv på varje sida in mot ytterpanel eller regelverk/luftspaltlist också.
Det kan säkert vara enklare, och så riskerar man inte att skruva i kanten på fönsterkarmen och kanske spräcka den.
Det kan säkert vara enklare, och så riskerar man inte att skruva i kanten på fönsterkarmen och kanske spräcka den.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
fönsterbleck under spårskenan till skjutfönster på altan
Fönster & Dörrar -
Bygga växthus med glaskassetter, tips på fastsättning/ram?
Byggmaterial & Byggteknik -
Montera balkonglåda hängandes i fönsterbleck
Byggmaterial & Byggteknik -
Skarva fönsterbleck med enkel hakfals
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Hur återställer jag dessa fönsterbleck?
Byggmaterial & Byggteknik