Husägare
· Karlskrona
· 55 inlägg
Hej!
Jag ska sätta fast en täckplåt och sedan en paxfläkt i mitt gamla badrum, hur går jag tillväga vid själva uppsättningen? Det är enkelgips bakom,
Förborra, silikon, plugg, silikon och sen skruv? Är det något man bör tänka på för att göra så liten påverkan på tätskiktet som möjligt? Å andra sidan så satt den gamla ventilen helt utan silikon eller liknande, bara dit klickad, (bifogar bilder)
Jag ska sätta fast en täckplåt och sedan en paxfläkt i mitt gamla badrum, hur går jag tillväga vid själva uppsättningen? Det är enkelgips bakom,
Förborra, silikon, plugg, silikon och sen skruv? Är det något man bör tänka på för att göra så liten påverkan på tätskiktet som möjligt? Å andra sidan så satt den gamla ventilen helt utan silikon eller liknande, bara dit klickad, (bifogar bilder)
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 699 kr inkl moms
Läs mer
Husägare
· Karlskrona
· 55 inlägg
Jag har ingen aning om det är smart eller inte men jag skulle nog bara limma fast den med silikon. Tänker att om man limmar toastolar på det sättet borde det funka för en plåt med en fläkt. Tar gärna emot synpunkter på varför det är dumt, om det nu är det.rasmusandersson4 skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Husägare
· Karlskrona
· 55 inlägg
Den tanken slog mig också, men håller med, vet inte heller om de är en bra idé eller inte 😅Alfredo skrev:
Husägare
· Karlskrona
· 55 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Infästning i kakel för badrumsskåp
Badrum -
Våtrumstapet i nytt badrum, infästningar och försäkring
Badrum -
Infästning av badrumsskåp/handfat på marmorvägg
Byggmaterial & Byggteknik -
HJÄLP! Badrumsfönster infästning källarväggar?
Badrum -
HJÄLP! Badrumsfönster infästning källarväggar?
Byggmaterial & Byggteknik