Hej!
Jag ska sätta fast en täckplåt och sedan en paxfläkt i mitt gamla badrum, hur går jag tillväga vid själva uppsättningen? Det är enkelgips bakom,
Förborra, silikon, plugg, silikon och sen skruv? Är det något man bör tänka på för att göra så liten påverkan på tätskiktet som möjligt? Å andra sidan så satt den gamla ventilen helt utan silikon eller liknande, bara dit klickad, (bifogar bilder)

• Håltagning i badrumsvägg med enkelgips, visar öppning bakom vägg där en ny täckplåt och paxfläkt ska installeras, exponerar ventilation och material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett badrum med blommigt tapetmönster, synlig ventilanslutning och duschstång i närheten av taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kör som du skriver så ska det inte vara några problem.

Sitter ju så det aldrig/sällan kommer vatten direkt på den och har den gamla ventilen funkat så lär detta också fungera kanon

• Älska
rasmusandersson4
  • Laddar…
Du bör även fixa en tät anslutning (rör) mellan fläkten och utsidan. Annars trycker du in fuktig luft i väggen, men det har du förhoppningsvis redan koll på 🤓

Centano Centano skrev:
Du bör även fixa en tät anslutning (rör) mellan fläkten och utsidan. Annars trycker du in fuktig luft i väggen, men det har du förhoppningsvis redan koll på 🤓
Japp rör och ny ventil på utsidan är fixat så de ska bli tätt emellan! Men tack för påminnelsen!

• Gilla
Dede77 och 1 till
  • Laddar…
rasmusandersson4 rasmusandersson4 skrev:
Jag ska sätta fast en täckplåt och sedan en paxfläkt i mitt gamla badrum, hur går jag tillväga vid själva uppsättningen?
Jag har ingen aning om det är smart eller inte men jag skulle nog bara limma fast den med silikon. Tänker att om man limmar toastolar på det sättet borde det funka för en plåt med en fläkt. Tar gärna emot synpunkter på varför det är dumt, om det nu är det.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag har ingen aning om det är smart eller inte men jag skulle nog bara limma fast den med silikon. Tänker att om man limmar toastolar på det sättet borde det funka för en plåt med en fläkt. Tar gärna emot synpunkter på varför det är dumt, om det nu är det.
Den tanken slog mig också, men håller med, vet inte heller om de är en bra idé eller inte 😅

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
rasmusandersson4 rasmusandersson4 skrev:
vet inte heller om de är en bra idé eller inte
Vore det totalvansinnigt hade nog någon opponerat sig. 😀

• Haha
rasmusandersson4
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vore det totalvansinnigt hade nog någon opponerat sig. 😀
Haha tänker med de! Återkommer när jag funderat hur jag vill göra så folk vet hur de blev haha

Rengör väggen och limma med Tec 7 Clear eller liknande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.