1 904 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Fastighetsavgift
Jag och min sambo köpte hus (vårat första) september 2019. Vi båda fick deklarationen på kivra men fastighetsavgiften finns inte ifylld. Tittade på mammas deklaration (hon har bott i hus många år) och hennes fanns ifylld. Betalar vi ej detta år eller?
Vi ska betala maxbeloppet på ca 8k i fastighetsavgift.
Ägaren av fastigheten den 1 januari betalar skatt eller avgiften för hela det året. Så var det i alla fall 2010 när vi skulle bygga och köpte tomt av Götenehus. Det var väldigt viktigt att vi ägde fastigheten 1/1.A Amaryllis92 skrev:Jag och min sambo köpte hus (vårat första) september 2019. Vi båda fick deklarationen på kivra men fastighetsavgiften finns inte ifylld. Tittade på mammas deklaration (hon har bott i hus många år) och hennes fanns ifylld. Betalar vi ej detta år eller?
Vi betalade henne tillbaka ca 2500kr för fastighetsskatten när vi köpte huset. Så vi ska alltså betala för 2020 nästa år? Jag förstår inte haha. Ska vi betala på denna deklaration eller inte?
vi ägde fastigheten 1 januari 2020. Köpte september 2019 och blev ägare 13 september.
Klicka här för att svara