86 480 läst ·
799 svar
86k läst
799 svar
Fastighetsägaren rycker min laddkabel.
Vi har ingen elbil, har inte ägt någon heller, kommer troligen att dröja några år innan vi äger någon. Däremot så har vi hyrt elbil några gånger.Bananskalare skrev:
Varför du ska ladda elbilen två dagar innan? Jo det är för att slippa laddkön kvällen innen eller precis innan ni ska åka iväg från tex skidsemestern, samt att komma i "otakt" med "alla andra" hemresande längs vägen å på så sätt slippa alla köer.
När jag var ung så kunde jag köra 80 mil mer eller mindre nonstop, men sedan vi fick barn så kör vi 15-40 mil innan vi gör ett stopp på 30-60 minuter. Det är skönt att röra på sig i ca 10-15 minuter då och då.Bananskalare skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag antar att du missat ungefär alla inlägg om räckvidd. Man får alltid höra om att det är perfekt med en lång rast.Nötegårdsgubben skrev:
Mitt försvar är att det går fortare att ladda än många tror och att det är bra att ens medtrafikanter tar paus. Att det är ett självändamål med långa pauser, nej det har nog ingen hävdat.
Ja, jag tror att du har fel avseende räckvidden.
Ja, säkert. Särskilt folk utan barn. Mot det kan man ställa hur vanliga sådana resor är.
Dock får man inte höra någon nämna något om köer vid laddstationerna.
Det glömmer man bort att berätta.
För av någon outgrundlig anledning förnekas alla nackdelar med
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
De är jobbigt å bli gammal... Tur att jag inte blir äldre än 25årDemmpa skrev:
Än så länge räcker det med en bensträckare på 5-10min
Skönare å vara framme....
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Det bygger på att du inte kör bilen där efter. Men å andra sidan elbil är jobbig om man inte bor i villa... Eftersom jag bor i villa så har jag inget problem med laddning.Demmpa skrev:
Vi har ingen elbil, har inte ägt någon heller, kommer troligen att dröja några år innan vi äger någon. Däremot så har vi hyrt elbil några gånger.
Varför du ska ladda elbilen två dagar innan? Jo det är för att slippa laddkön kvällen innen eller precis innan ni ska åka iväg från tex skidsemestern, samt att komma i "otakt" med "alla andra" hemresande längs vägen å på så sätt slippa alla köer.
Det lockar... Att kunna ladda bilen hemma inte fundera på och tanka.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Skogsägare
· 23 231 inlägg
Misstänker att även det här har med din bristande läsförståelse att göra. Flera elbilsförare tar upp de frågor du pratar om i resonerande ordalag. Inte ensidigt förkastande förstås, eftersom att det inte finns grund för det, och därmed förstår du väl heller inte.Bananskalare skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Ja, det där med köerna vid laddstationerna under sportlov o annat får man inte nämna, för det är tydligen någon konspiration som media och diverse organisationer ägnar sig åt - att sprida desinformation. Och skulle det omöjliga trots allt uppstå, så är det sååå enkelt stt undvika…Bananskalare skrev:
Skogsägare
· 23 231 inlägg
Sluta bete er som förfördelade jävla barnungar! Ni får nämna vad ni vill. Men när ni gång efter gång blir överbevisade om att exemplen ni drar fram är jävligt hårt vinklade och icke-representativa för hur det faktiskt är att äga elbil hade man ju trott att något skulle gå in någon gång.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Det är klart att man få nämna det eftersom de finns. Absolut INGEN har förnekat dessa köer. Försök läs och förstå någon enstaka gång iallafall.Nissens skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Läsförståelse? Den verkar vara lika usel för din del också! Det roliga är faktiskt att ändå gången i det här forumet är att om man hänvisar till media som källa så får man höra att de hittar på. Framförallt det finns ingen källa som duger.Nötegårdsgubben skrev:
Men jag antar att jag har läst fel här också.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Men om man säger att media ljuger när man hänvisar till artiklar som påvisar problemet med köer? Dessutom är de väldigt noga att berätta hur länge de kört elbil och aldrig sett några köer...[SKPG]Zamora skrev:
Förstår du nu varför man drar dessa slutsatser?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Nej, det är bara de med lite bristande läsförståelse som drar såna slutsatserBananskalare skrev: