D
Har läst några trådar om detta men det verkar inte stämma mot mina problem riktigt. DEt är så att jag har ett nytt hus som jag målat själv. Fönstrena var redan färdigmålade så jag har alltså satt maskeringstejp på trät på de nya fönstrena för att skydda dem. Som Ni förstår har tejpen bränt fast på några ställen där solen är som starkast.
Kan man använda rakbladsskrapa på trät också eller gäller det bara på själva fönstret?
Ska köpa ren bensin och testa också!

Några fler tips?`

Daniel

Pröva med balsamterpentin:)

Det enda som jag fick att ta bort fastbränd maskeringstejp på vår båt var thinner. Vet inte hur det funkar på målade ytor........

D
Balsamterpentin....vad är det? Var kan man köpa det? Ska man bara stryka på det o sen skrapa bort med något vasst eller?

Finns hos färghandel, skubba med en svamp eller dyl.

D
Ok! Men det ska fungera bra eller? Har du testat?

D
Har nu provat med balsamterpentin och en liten svamp. Men det verkar inte göra någon nytta. Ska man göra på något speciellt sätt?

Andra tips mottas tacksamt!!!!

Jag hade tejp som hade fastnat. Jag provade med biltemas lösningsmedel för etiketter, det funkade bra. Det vara baar att spreja på och sedan vänta tills tejpen blev lite som "snor". Det blir lite lim kvar men det kan man tvätta bort med T-röd exempelvis.

D
Har nu provat med Label Off, men det verkar inte hjälpa heller. Ger snart upp och målar över tejpen.

Inga fler tips?

D
Har nu provat med Label Off, men det verkar inte hjälpa heller. Ger snart upp och målar över tejpen.

Inga fler tips?

Jag skulle testa Linoljesåpa, men se till att tejpen hålls fuktig ett tag så det får verka.

Annars är T-röd bra mot de flesta klister, och där det inte biter brukar thinner funka istället.
Thinner löser även färg så var aktsam!

Det finns inga genvägar när tejpen har brännt fast, skrapa och måla så slipper du joxa mera.

(Egen erfarenhet !)

D
Jo det blir väl så. Vad rekommenderar ni att skrapa med?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.