Hej

detta blir lite av en följdfråga jag har på en tidigare tråd om isolering och innerväggar i källare.

Har alltså tagit ned påreglade innerväggar av träreglar och asfaltspapp mot betongvägg bortsett från ytan runt radiatorerna eftersom dessa är fästa i regeln/asfaltspappen. Fattar inte hur, men vågar inte heller slita ned väggen runt elementen i det fall de blir skadade av detta.

Hur går jag nu tillväga? Kan jag på något sätt fästa radiatorerna i betongväggen istället? Vill senare bygga in dem i radiatorskydd. Gissar att de kanske måste kopplas ur för detta. Bör eller kanske t.o.m. måste jag anlita rörmokare för detta?

Med vänlig hälsning,
Nina
 
Bilder underlättar.

Det går tillfälligt att ta bort elementen.
Det går att bygga ett tillfälligt stativ som antingen står på golvet eller hänger på väggen.

Element bör aldrig hamna bakom möbler/elementskydd.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.