Hej
detta blir lite av en följdfråga jag har på en tidigare tråd om isolering och innerväggar i källare.
Har alltså tagit ned påreglade innerväggar av träreglar och asfaltspapp mot betongvägg bortsett från ytan runt radiatorerna eftersom dessa är fästa i regeln/asfaltspappen. Fattar inte hur, men vågar inte heller slita ned väggen runt elementen i det fall de blir skadade av detta.
Hur går jag nu tillväga? Kan jag på något sätt fästa radiatorerna i betongväggen istället? Vill senare bygga in dem i radiatorskydd. Gissar att de kanske måste kopplas ur för detta. Bör eller kanske t.o.m. måste jag anlita rörmokare för detta?
Med vänlig hälsning,
Nina