2 427 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fästa vågräta reglar med spik?
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 294 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 294 inlägg
Jag håller på isoleringen i mitt attefallshus. Har satt första lagret isolering på 95mm mellan reglarna och sen har jag plastat.
Nu ska jag sätta det inre lagret isolering. Som några föreslog här på forumet så tänker jag sätta 45x45 reglar vågrätt, och sen isolering mellan dem.
Nu till min fråga, kan jag spika reglarna med spikpistol istället för att skruva dem? Tänkte sätta två 75mm spik i varje regel.
Osb samt gips ska sedan sättas på de vågräta reglarna.
Funkar det med spik eller måste det skruvas?
Nu ska jag sätta det inre lagret isolering. Som några föreslog här på forumet så tänker jag sätta 45x45 reglar vågrätt, och sen isolering mellan dem.
Nu till min fråga, kan jag spika reglarna med spikpistol istället för att skruva dem? Tänkte sätta två 75mm spik i varje regel.
Osb samt gips ska sedan sättas på de vågräta reglarna.
Funkar det med spik eller måste det skruvas?
Klicka här för att svara