T
Jag håller på isoleringen i mitt attefallshus. Har satt första lagret isolering på 95mm mellan reglarna och sen har jag plastat.

Nu ska jag sätta det inre lagret isolering. Som några föreslog här på forumet så tänker jag sätta 45x45 reglar vågrätt, och sen isolering mellan dem.

Nu till min fråga, kan jag spika reglarna med spikpistol istället för att skruva dem? Tänkte sätta två 75mm spik i varje regel.
Osb samt gips ska sedan sättas på de vågräta reglarna.
Funkar det med spik eller måste det skruvas?
 
Ja du kan spika men med 90mm maskinspik
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har spikat installationsskiktet i drygt halva huset snart, någon skruv har det väl blivit bara för att förenkla ensamarbetet :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.