Vi har precis satt in en inbyggnadsugn från Electrolux i en IKEA-stomme avsedd för ändamålet. Det vi reagerade över var att det finns inget beskrivet hur man sätter fast den. Den kan väl knappast bara stå i skåpet utan att ha något tippskydd? Hade vi haft småbarn hade det ju varit livsfarligt! Någon som vet hur man ska göra? :-?
 
Om jag inte missminer mig så fanns det 1 hål på vardera sida på inbyggnadsugnen som man kunde fästsa den i, jag gjorde så iaf och fäste upp med träskruv.
 
om du öppnar ugnsluckan och tittar på kanterna höger/väster så ser du 4st hål i plåten.du skruvar i medföljande 4st skruv+plastbit anpassat för dessa hål in i stommens sidoframkant ;)
 
Så var det ju man gjorde tack för det ikeahantverkaren. :D
 
ikeahantverkaren skrev:
om du öppnar ugnsluckan och tittar på kanterna höger/väster så ser du 4st hål i plåten.du skruvar i medföljande 4st skruv+plastbit anpassat för dessa hål in i stommens sidoframkant ;)
Problemet är att det inte följde med några skruvar! :(
 
då tar du träskruv och bricka i lämplig storlek..inte för tjock skruv bara för då måste man förborra så inte spånet spricker isär
 
Ah, jag antar att jag bara måste se till att det blir tätt väl? Tack för hjälpen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.