Vi har en trappa med en liten platform högst upp. Platformen har börjat släppa mot väggen (lång sidan) där det är lecablock bakom. Sviktar ett par mm när man går på den. Några skruvar verkar ha knäckts.
Hur stärker jag bäst upp denna? Ska jag sätta lecaskruvar i befintlig regel, eller en stolpe mot väggen i mitten?
Hur stärker jag bäst upp denna? Ska jag sätta lecaskruvar i befintlig regel, eller en stolpe mot väggen i mitten?
Om det är vanlig leca utan hål i sig skulle jag dra i grova lättbetongskruv rätt in.
Eller möjligen spikplugg om väggen känns porös och skruven inte biter.
En regel under som du skruvlimmar mot väggen skulle ju hjälpa väldigt mycket men kanske inte är så estetiskt.
Eller möjligen spikplugg om väggen känns porös och skruven inte biter.
En regel under som du skruvlimmar mot väggen skulle ju hjälpa väldigt mycket men kanske inte är så estetiskt.
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Jag provade faktiskt spikplugg idag men det funkade inte bra alls. Tror du lecaskruv håller för att folk går i denna trappan? Tänker att det til slut nöter sönder fästet i leca, men har aldrig använt det.
En stolpe är kanske inte perfekt men trappan är inte så hög så stör inte.
En stolpe är kanske inte perfekt men trappan är inte så hög så stör inte.
Tack. Ska jag slå eller borra in den i leca?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden