8 426 läst ·
3 svar
8k läst
3 svar
Fästa sockelskiva direkt på cellplast?
Jag har ett gammalt murat garage på platta som jag snart ska regla på 45 mm och sen sätta träpanel på. Panelen kommer att sluta en bit från mark såklart men det innebär att sista regeln hamnar ovanför golvets nivå på insidan. För att den sista biten vägg ska få isolering och för att snygga till sockeln funderade jag på att lägga en cellplastskiva mot plattan och sen sätta sockelskiva på denna, typ Steni Terra.
Fungerar det att göra så? I instruktioner till sockelskivan sägs ju att den ska limmas mot reglar, men jag tänker att det borde fungera på cellplast också! Hur fäster jag bäst cellplasten i plattan?
Tacksam för lite hjälp med detta.
Fungerar det att göra så? I instruktioner till sockelskivan sägs ju att den ska limmas mot reglar, men jag tänker att det borde fungera på cellplast också! Hur fäster jag bäst cellplasten i plattan?
Tacksam för lite hjälp med detta.
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Ok, vart hittar jag dem?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden