Känslan är att beslagen kommer såpass långt ut från väggen av sig själva att det inte behövs men det är en bra tanke om det skulle bli problem. Försöker göra det så estetiskt som möjligt också hehe…
En regel eller liknande går ju att måla samt att den fördelar tyngden på väggen. Så 4 rejäla skruv till regeln istället för 8 mindre för beslagen i väggen.
Jag har 4 ordentliga skruv i väggen som håller brädan och banden hänger i 1 krok/ögla.