På många av plintarna till vårt staket har plintjärnen rostat av, vilket gör att staketet hänger.
För att slippa ett större arbete med att byta plintarna tänkte jag montera nya stolpfästen i de befintliga plintarna, tex någon av de här typerna; staketet är inte högt och jag hoppas det fungerar.
Stolpfäste i metall för montering av staket på plint. Nytt stolpfäste i metall med flera hål för skruvar, avsett för montering i befintlig plint för staketreparation.

Min fråga är om det är OK att fästa de nya fästena med skruv + plugg, eller om det medför risk för frostsprängningar när vatten rinner ner i plugghålen?

• Metalliskt stolpfäste avsett för montering på betongplint för staketreparation.
Mats-S
Din lösning bör funka om staketet är lågt. Men omöjligt att svara på 100% säkert utan att ha varit på plats :) Fäst plintjärnen så att blecken kommer på sidorna (INTE in/utsida) av stolparna, starkast så.
Tryck in utomhussilikon i pluggarna innan du skruvar fast dom, så bör du vara skyddad från ev frostsprängning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.