Hej!

Är det någon som vet hur ett innertak som etta funkar?
Ska hänga upp en lampa som väger ca 6-7kg.

Är innertaket limmat? Skruvat? Hur tjockt?
Skivorna är 120x60cm.
Kan man fästa lampan i skivorna eller krävs det en regel?

Förstår att det är svårt att veta, men jag har verkligen ingen aning om hur ett sånt här tak är konstruerat, så tar tacksamt emot hjälp 😊

• Ett innertak med vita rektangulära paneler, symmetriskt monterade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver leta upp en regel vilket kan vara lättare sagt än gjort med ett innertak som ditt.

Redigerat:
  • Gilla
Nilsanni
  • Laddar…
J Josth skrev:
Du behöver leta upp en regel vilket kan vara lättare sagt en gjort med ett innertak som ditt.
Det finns väl en gles under varje längsgående skarv så det bör vara lätt att hitta fäste för lampan.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det finns väl en gles under varje längsgående skarv så det bör vara lätt att hitta fäste för lampan.
Borde väl göra det, är plattorna skruvade i glespanelen?
Och kan man sätta lampan i glesen? Eller behöver jag hitta regeln ändå?

F fribygg skrev:
Det trodde jag också när jag skulle hänga upp torkställningen i grovköket men det fanns ingen gles där.

Nilsanni Nilsanni skrev:
Borde väl göra det, är plattorna skruvade i glespanelen?
Och kan man sätta lampan i glesen? Eller behöver jag hitta regeln ändå?
Du kan lätt sätta lampan i glespanelen som bär innertaket om du inte planerar att hänga dig i lampkroken.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det trodde jag också när jag skulle hänga upp torkställningen i grovköket men det fanns ingen gles där.
Hur var då innertaket fäst?

Det undrar jag också fortfarande. Ville inte borra fler provhål i taket så jag hängde upp torkställningen i stora vinkeljärn som jag skruvade i väggen istället. Verkade inte finnas något att skruva i taket där jag ville ha ställningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.