Jag har planer på att ha skaffa en loftsängslösning men sovrummets utformning gör att sängen, 120cm bred måste vara mitt på den långa väggen, annars slår den i dörren eller hamnar framför fönstret. Jag googlade lite och såg en kille som bygger loftsängar och annat och visade olika lösningar, bland annat sängar som bara var fästa i tak och vägg så man slapp benen på sängen vid fel ställe. Typ så här http://www.compact-living.com/loftsangar/367/attachment/loftsang1 Jag läste på en sida vad en skruv i betong ska klara 70kg, men det måste ju vara i vägg och hängandes rakt neråt? Så nu undrar jag lite, hur ser det ut för tak? Jag har betong i både tak och rätt vägg. Jag vet dock inte hur tjock väggen är, jag delar den med grannen, det är alltså inte en yttervägg. Jag gissar på att huset är från 60-talet och det är ett hyreshus, allmännyttan. mvh Philip

Md en expanderbut i lämplig dimension kan du ju bäraflera hundra kilo per infästning.

Åhå, Det bådar alltså gott för loftsäng. Tack för tipset. Kanske köra på hängmatta och palmer istället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.